رکود فعالیت‌های قرآنی متأثر از ضعف مدیران در جذب اعتبارات است
کد خبر: 3669871
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
رستگار:

رکود فعالیت‌های قرآنی متأثر از ضعف مدیران در جذب اعتبارات است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ضعف مدیران استانی در تأمین اعتبارات فرهنگی منجر به رکود بخشی از فعالیت‌های قرآنی شده که این شایسته جامعه قرآنی نیست.

محمدرضا رستگار، معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متأسفانه هنوز به این باور نرسیده‌اند که قرآن کریم زیربنای رشد فرهنگی استان بوده و باید در اولویت نخست برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد و متأسفانه هر سال اعتبارات بسیار ناچیزی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا می‌کند.
وی با اشاره به این‌که قرآن لازمه حیات طیبه است، افزود: 20 درصد از اعتبارات بخش فرهنگی استان مربوط به حوزه قرآنی است ولی متأسفانه از همین مقدار نیز تاکنون اعتبار حمایتی صورت نگرفته است.
معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: البته این ناچیز بودن بودجه اختصاص‌یافته شامل همه‌ بخش‌های فرهنگی بوده و تنها حوزه قرآنی با این کمبودها مواجه نیست.
رستگار با اشاره به اینکه اعتبارات ناچیز دولتی جوابگوی فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نخواهد بود، بیان کرد: در حال حاضر همت و غیرت خود اهالی قرآن است که بدون دل بستن به بودجه دولتی و با کمک یکدیگر و افراد خیر فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را مدیریت می‌کنند که این موضوع بسیار باارزش بوده و سبب ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشور می‌شود.
معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ضعف مدیران استانی در تأمین اعتبارات فرهنگی منجر به رکود بخشی از فعالیت‌های قرآنی شده که این شایسته جامعه قرآنی نیست.
وی اظهار کرد: وضعیت قرآنی کشور در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیشرفته‌ای بسیار زیادی داشته است ولی اگر بخواهیم ارزیابی دقیق و منصفانه داشته باشیم در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
رستگار گفت: هدف بلندمدت و راهبردی مقام عظمای ولایت توسعه کمی و کیفی در همه حوزه‌های قرآنی کشور بوده و لذا با همدلی و انسجام بین تمامی سازمان‌ها، نهادها و متولیان امور قرآنی کشور این مهم ان شا الله محقق خواهد شد.
معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی استان، در پایان با اشاره به رویکرد مطلوب حمایتی و نظارتی سازمان دارالقرآن افزود: این سازمان ٬برنامه محور بوده و لذا در بحث گزارش‌گیری و هم در برنامه‌ریزی ٬ نظام‌مند بوده و توفیقات رو به رشدی داشته است.

captcha