کنفرانس ملی علمی- تخصصی نهج البلاغه در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3669882
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

کنفرانس ملی علمی- تخصصی نهج البلاغه در اردبیل برگزار شد

گروه معارف: کنفرانس سراسری علمی- تخصصی نهج البلاغه به همت بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل و تبلیغات اسلامی در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در این کنفرانس علمی که روزگذشته 13 آذرماه با حضور نهج البلاغه پژوهان و اساتید دانشگاه هایی از سراسر کشور برگزار شد، امین اشرفی، عضو هئیت داوران این کنفرانس اظهار کرد: با بررسی ۱۵۰ مقاله علمی و تخصصی در نهایت ۴۲ مقاله پذیرفته شد که ۲۶ مقاله به صورت پوستر و ۱۶ مقاله نیز به صورت سخنرانی ایفا شدند‌.

ی خاطرنشان کرد: برای شرکت در کنفرانس علمی_ تخصصی نهج البلاغه مقالاتی از دانشگاه های قم، دانشگاه آزاد اسلامی درود، دانشگاه فردوسی مشهد، پیام نور تهران، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه قرآن و حدیث و پردیس تهران ارسال شده بود که در دو بخش سخنرانی و پوستر در کنفرانس ارائه شدند.
عضو هیئت داوران این کنفرانس علمی افزود: زمینه های شکل گیری عوام فریبی بر مبنای آموزه های امام علی، تقدم صلح بر جنگ در نهج البلاغه، تحلیلی بر روانشناسی نظامی در دکترین نظامی نهج البلاغه، صفات متقین در خطبه همام از کلام حضرت علی و مضامین مشترک آن در ادب فارسی و بررسی مولفه های حقوق شهروندی در عهدنامه مالک اشتر و تاثیر آت بر نظم اجتماعی بخشی از مقالات و پژوهش های ارسال شده به این کنفرانس است.
اشرفی با بیان اینکه انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع مقالات ارائه شده در این کنفرانس به صورت کتابچه چاپ و در اختیار دانش پژوهان و موسسات آموزش عالی و علمی قرار گیرد تصریح کرد: نهج البلاغه دریای بیکران علم آموزی و اندیشه اسلامی است که باید به امواج آرام آن دل سپرد و از معانی عمیق آن بهره برد.
وی با یادآوری اینکه کارآمدی نظام سیاسی از دیدگاه نهج البلاغه از دانشگاه محقق اردبیلی در بخش سخنرانی این کنفرانس بررسی شد بیان کرد: مدخلی بر مختصات رهبری اخلاقگرا در نهج البلاغه، از شارح مجهول تا علامه حلی، نقش بی بدیل عقل رعایه و امام علی در تحصیل سعادت با تاکید بر نهج البلاغه، مبانی و اصول اخلاق مبارزاتی امام علی در مواجهه با خوارج و حد و مرزهای اعمال قدرت از نگاه امام علی آماده ارائه در کنفرانس علمی_ تخصصی نهج البلاغه هستند.

captcha