تفرقه‌افکنی بین مسلمانان؛ اصلی‌ترین عنصر در نمایش جدید استکبار جهانی
کد خبر: 3669894
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

تفرقه‌افکنی بین مسلمانان؛ اصلی‌ترین عنصر در نمایش جدید استکبار جهانی

گروه فرهنگی: امام جمعه اردبیل گفت: در نمایش جدید استکبار جهانی تفرقه‌افکنی بین مسلمانان اصلی‌ترین عنصر به شمار می‌رود که برای شکستن این روند باید به قرآن و سیره اهل بیت تمسک کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته 13 آذرماه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در منطقه سنی‌نشین هشجین خلخال اظهار کرد: در دنیای پر زر و زور امروز که استکبار جهانی با نفاق و توطئه به دنبال شکست وحدت در جامعه اسلامی و بین امت رسول‌الله است باید به هوش باشیم تا در دام این شیاطین بازی نکنیم.
وی با بیان اینکه در نمایش جدید استکبار جهانی تفرقه‌افکنی بین مسلمانان اصلی‌ترین عنصر به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: برای شکستن این روند خباثت‌آلود استکبار جهانی باید به قرآن و سیره اهل بیت تمسک کنیم و با رجوع به این عناصر ارزشی بتوانیم وحدت و همگرایی خود را تقویت کنیم.
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه دشمنان قصد تکه‌تکه کردن امت اسلامی را داشته و سعی دارد به حربه‌های مختلف و به عناوین متعدد انشقاق در جامعه اسلامی ایجاد کند بیان داشت: در این شرایط آنچه که به آن نیاز داریم مراقبت از عامل وحدت و همگرایی است تا دشمن در کید خود ناکام بماند.
آیت الله عاملی به وحدت مثال‌زدنی مردم شیعی و سنی‌نشین هشجین و عنبران اشاره کرد و افزود: این مناطق الگویی موفق در قالب خانواده واحد جهان اسلام به شمار می‌رود که بر محور قرآن و سیره اهل بیت زندگی آرام و مسالمت‌آمیزی را در کنار هم تجربه می‌کنند.
وی در ادامه به دفع توطئه‌ها و شرارت استکبار جهانی در قالب جریان نفاق داعش برگرفته از ریشه انحرافی وهابیت اشاره کرد و گفت: امت اسلامی نباید اجازه رشد قارچ‌گونه چنین فرق ضاله‌ای را بدهند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر مکرم اسلام اظهار داشت: امیدواریم با همگرایی امت اسلامی دیگر در صف واحد آنها در نمایش اقتدار پیام اسلام خللی ایجاد نشود و زمینه رشد و تعالی بیشتر در جهان اسلام را به نظاره بنشینیم.

captcha