طرح «مصباح الهدی» در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3669949
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

طرح «مصباح الهدی» در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود

گروه معارف: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح مصباح‌الهدی با رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با زندگانی امام حسین(ع) در تمامی مدارس نواحی و مناطق استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، روزگذشته 13 آذرماه در جلسه هماهنگی اجرای طرح مصباح‌الهدی در مدارس اردبیل تصریح کرد: طرح امام شناسی با رویکرد آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی اسلامی و توسعه و تعمیق سیره عملی و اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدارس و ادارات مناطق و نواحی تابعه اجرا می‌شود.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه انجام شده در اجرای این طرح تمامی مدارس استان از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهند کرد و اقدام به معرفی همه جانبه زندگانی امام حسین (ع) می‌کنند که امیدواریم این امر گامی در راستای معرفی شخصیت والای امام حسین(ع) به نسل آینده‌ساز کشور باشد.
کافی، اجرای مطلوب طرح مصباح الهدی را جزو سیاست‌های کاری و برنامه آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: تمامی عوامل اجرایی باید از ظرفیت‌های موجود برای اجرای بهینه این طرح استفاده کرده و از شعارها و متن‌های مناسب برای معرفی امام معصوم(ع) در برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، جلسات، همایش‌ها و سایر برنامه‌ها استفاده کنند.
وحید سیدهاشمی، رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با توجیه و تبیین بخش‌هایی از شیوه نامه مصباح الهدی و ارائه گزارش مربوط به اجرای این طرح در سال‌های گذشته در مدارس نواحی و مناطق استان، ضـرورت اجرای این طرح در سال جاری را با همکاری کلیه شعبات خواستار شد.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح از سال 93 آغاز شده و استان اردبیل در سال تحصیلی 95- 94 با موضوع و معرفی امام علی(ع) و در سال تحصیلی 96 ـ 95 با معرفی امام حسن مجتبی(ع) در تمامی مدارس اجرا شد و امسال نیز در قالب معرفی سیره علمی و عملی امام حسین(ع) در مدارس نواحی و مناطق استان اجرا می‌شود.

captcha