ارائه مشاوره سبک زندگی قرآنی در نمایشگاه ناشران جهان اسلام
کد خبر: 3669995
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱

ارائه مشاوره سبک زندگی قرآنی در نمایشگاه ناشران جهان اسلام

گروه اجتماعی: مشاوره قرآنی در موضوعات مختلف و سبک زندگی قرآنی از جمله ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فردی، فرهنگی و ... بر اساس آیات وحی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران جهان اسلام در مشهد، ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مشاوره قرآنی در موضوعات مختلف و سبک زندگی قرآنی از جمله ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فردی، فرهنگی و ... بر اساس آیات قرآن کریم در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران جهان اسلام در مشهد، ارائه می‌شود.
سیدحسن حسینی، مشاور قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: در راستای کاربردی کردن آیات قرآن در زندگی مردم و پاسخگویی به شبهات وارد شده به قرآن کریم و سوالات قرآنی مراجعان در زمینه‌های مختلف بر اساس کتاب وحی، غرفه مشاوره قرآنی در ابعاد مختلف و مورد نیاز مردم بر پا شده است.
وی با اشاره به اینکه اکثر مراجعان آقایان و در رده سنی 25 سال به بالا با مدارک دانشگاهی و حوزوی هستند افزود: بیشترین شبهات در خصوص قرآن کریم و سوالات مرتبط این است که آیا قرآن هم مانند سایر کتب آسمانی تحریف شده؟ شبهات در خصوص آیات جهاد که بعضا تعبیر به خشونت کرده‌اند و اینکه آیا اسلام دین خشونت است؟ دلیل وحی بودن قرآن؟ چرا در قرآن به برده داری اشاره شده و ... از جمله سوالات مهم مطرح شده است.
این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: سعی شده ضمن پاسخگویی به سوالات مراجعان گام های موفقیت در قرآن شامل تفکر و تدبر در قرآن، صبر، ذکر، شکر، محبت، توکل و رضا بر اساس آیات نیز ارائه شود.
حسینی اظهار کرد: همچنین به سوالات مراجعان در خصوص رزق و روزی در آیات، چشم زخم در قرآن که بسیاری تصور دارند یک مسئله خرافی است و سبک زندگی قرآنی در خصوص موضوعاتی مانند همسر داری، تربیت فرزند و ... بر اساس آیات قرآن نیز پاسخ داده می‌شود.

captcha