کتاب «تیمار غریبان» در آبادان رونمایی شد
کد خبر: 3670008
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

کتاب «تیمار غریبان» در آبادان رونمایی شد

گروه فرهنگی: کتاب «تیمار غریبان» مجموعه خاطرات سکینه محمدی یکی از پرستاران دوران دفاع مقدس به قلم پروین کاشانی زاده رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، کتاب «تیمار غریبان» مجموعه خاطرات سکینه محمدی یکی از پرستاران دوران دفاع مقدس به قلم پروین کاشانی زاده شب گذشته 13 آذر در حاشیه برگزاری شب خاطره «آبادان در یک سال محاصره» در سینما آزادی آبادان رونمایی شد.

این کتاب خاطرات پرستاران و امدادگران زن هشت سال دفاع مقدس در آبادان را بیان می کند و توسط انتشارت سوره مهر وابسته به حوزه هنری در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری شهرستان آبادان در 175 صفحه چاپ شده است.

«تیمار غریبان» دومین کتاب پروین کاشانی ‌زاده است که در خصوص خاطرات سکینه محمدی یکی از سوپروایزرهای بیمارستان نفت آبادان بوده و بیانگر اتفاقات تلخ روزهای جنگ در این شهر است و به تمام جزئیات همچون رسیدگی به مجروحان جنگی توسط پرستاران و درمانگران اشاره شده است.

پروین کاشانی زاده که پیش از این کتاب «یک نیمروز سوخته» را چاپ کرده است، در خصوص کتاب «تیمار غریبان» می‌گوید: این کتاب خشونت‌ های جبهه و جنگ را از زبان زنی مقتدر بازگو می کند که می‌ تواند برای مردم بسیار جالب توجه باشد، خصوصا اینکه در این کتاب به بافت فرهنگی و اجتماعی مردم آبادان در زمان جنگ نیز به صورت مفصل پرداخته شده است.

این مراسم با حضور مجید مصلحی مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبائی رئیس حوزه هنری استان خوزستان، شیرازی فرماندار آبادان، اعضای شورای شهر آبادان، قنواتی مدیر کل ارشاد منطقه آزاد اروند و جمعی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

captcha