تکفیر؛ نابودکننده چهره عدالت‌خواهانه اسلام
کد خبر: 3670039
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
همام حمودی تأکید کرد:

تکفیر؛ نابودکننده چهره عدالت‌خواهانه اسلام

گروه بین‌الملل: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار کرد: تکفیری‌های داعش با رفتارهای خود به نام اسلام، چهره عدالت‌خواهانه این دین مبین و کرامت انسانی را نابود می‌کنند.

تکفیر؛ نابودکننده چهره عدالت‌خواهانه اسلامبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز(14 آذرماه) در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر و قدردانی از زحمات جمهوری اسلامی به خاطر همکاری در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام گفت: امت اسلام در مقابل ائتلاف کشورهای معارض با دین و پیروان اسلام قرار دارد.


وی افزود: آنها با پایه‌گذاری داعش که نام اسلام را با خود حمل می‌کند، در صدد نابودی دین اسلام و برادری و اخوت میان مذاهب مختلف اسلامی هستند.


همام حمودی همچنین تصریح کرد: داعش با رفتارهای خود به نام اسلام، چهره عدالت‌خواهانه و کرامت انسانی و آزادی بیان را نابود کرد و چهره‌ای منفی از اسلام به جهانیان نشان داد.


وی گفت: دعوت به الحاد، تکفیر و عملی‌کردن نقشه شوم اسرائیل علیه مسلمانان توسط داعش انجام شد و داعشی‌ها با این گونه کارها، چهره اسلام را مخدوش کردند.

 

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: اکنون امت مسلمان در مقابل این سؤالِ جوانان مواجه است که آیا ما باید به اسلام تکفیر و ترور ایمان داشته باشیم؟! این نتیجه اجرای توطئه اسرائیل به وسیله داعش بود.


حمودی در پایان با اشاره به فتوای مرجعیت عراق حضرت آیت‌الله سیستانی بیان کرد: نیروهای مردمی و ملت مسلمان عراق با اهتمام به این فتوا توانست از نظر نظامی بر داعش غلبه کند؛ اما تفکر افراطی داعش همچنان وجود دارد و باید با آن مقابله کرد.


گفتنی است، سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز شده است، شانزدهم آذرماه به کار خود پایان می‌دهد/.

captcha