۴۵ مبلغ به نقاط مختلف مهدیشهر اعزام شدند
کد خبر: 3670081
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

۴۵ مبلغ به نقاط مختلف مهدیشهر اعزام شدند

گروه اجتماعی: رییس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر از اعزام ۴۵ مبلغ همزمان با هفته وحدت به نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام مصطفی تقوی امروز 14 اذر به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: با هدف تبیین و لزوم تقویت وحدت در عصر کنونی و تشریح سبک زندگی نبی مکرم اسلام (ص) ۷۵نفر از مبلغان به نقاط شهری و روستایی مهدیشهر اعزام شدند.

وی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان در عصر حاضر با توجه به توطئه های دشمنان در تفرقه انگیزی بین مذاهب را ایجاد زمینه های وحدت مسلمانان برای غلبه بر ایادی استکبار عنوان کرد و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و سوق دادن مردم به‌سوی معنویت ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهربا اشاره به اینکه روحانیان و مبلغان در مساجد و مجالس فرهنگی می‌توانند روش‌های زندگی سالم و ساده را برای مردم بیان و جامعه را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی آشنا کنند یاداور شد:  به همین منظور ۴۵ نفر از روحانیان مهدیشهر در این ایام فرخنده به نقاط مختلف شهرستان اعزام شدندکه از این تعداد ۴۰ نفر مبلغ مرد و پنج نفر ملغ زن و دو نفر ایشان نیز اعزامی از قم هستند.

به گفته وی؛ تشریح و ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فقه اسلامی و شیعی در جامعه، بیان شرایط سیاسی و اجتماعی دوران زندگانی نبی مکرم اسلام، تبلیغ و تبیین ابعاد وحدت امت اسلامی و همچنین پاسخ به شبهات و مسائل جوانان از جمله رسالت‌های این مبلغان اعزامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر گفت: برگزاری گفتمان های دینی با موضوع وحدت در مراکز دانش آموزی، برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفرصادق (ع) در ۳۰ مسجد شهرهای درجزین و شهمیرزاد و همچنین ۱۰مسجد روستایی در دهستان های بخش شهمیزاد، برگزاری جشن میلاد همراه با مولودی خوانی در چهار خانه قرآنی، اجرای جشن های مردمی به همت مجمع امور صنفی از جمله برنامه های هفته وحدت است.

تقوی با بیان اینکه ۱۳۶ مسجد در سه شهر و بخش، هفت دهستان و ۲۰ روستای مهدیشهر فعالیت دارند، افزود: در نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته وحدت بر برگزاری باشکوه محافل جشن هفته وحدت در مدارس تاکید شد.

منبع: خبرگزاری مهر

captcha