تمسک به اشتراکات دینی، آموزه امام(ره) در حفظ وحدت امت اسلام
کد خبر: 3670128
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

تمسک به اشتراکات دینی، آموزه امام(ره) در حفظ وحدت امت اسلام

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه فاروج تمسک به اشتراکات مذهبی را مهم ترین آموزه امام(ره) در حفظ وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) با درک صحیح از شرایط زمان و دشمن شناسی، با طرح هفته وحدت تمام توطئه های تفرقه افکن دشمنان اسلام را خنثی کردند.

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده امام جمعه فاروج، در گفت و گو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت به جهان اسلام اظهار کرد: یکی از باغیات صالحاتی که امام از خود به یادگار گذاشتند بیان 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت بود که اقدامی حکیمانه، به موقع و آگاهانه بود.
وی با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب با القای این موضوع که شیعیان به حکومت رسیدند و اهل سنت در حاشیه اند، ادامه داد: با این ترفند برادران سنی را تحریک کرده و در گنبد، سیستان و بلوچستان و کردستان جریان سازی کردند که امام برای خنثی سازی این تفکر باطل هفته وحدت را مطرح کرد.
وی خاطرنشان کرد: خنثی سازی تفرقه دشمن در گروی تمسک به اشتراکات دینی فراوانی است که میان تمام مذاهب اسلامی وجود دارد.
امام جمعه فاروج با بیان اینکه همه مسلمانان به خداوند واحد، قرآن کریم و محبت اهل بیت(ع) اعتقاد دارند، بهترین وجه اشتراک در تقویت وحدت را محبت اهل بیت دانست.
حجت الاسلام قلیزاده با تاکید بر اینکه فرقه ضاله وهابیت را ننگ جهان اسلام و از برادران اهل سنت نمی دانیم، افزود: این فرقه ضاله تکفیری مولود نامبارک استکبار جهانی است که برای تفرقه افکنی به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: همان امیری که برای خلافت اسلامی داعشیان در سوریه مد نظر داشتند که به دست جبهه نهضت مقاومت کشته شد، خود بارها تاکید کرده بود که کار ناتمام یزید را به پایان خواهیم رساند.
وی با اشاره به اینکه این افراد از نسل همان یزیدند که در مورد واقعه کربلا اظهار کرد انتقام بدر را از رسول خدا گرفتیم، تصریح کرد: فرقه های تکفیری طالبان، داعش، القاعده و غیره جزو اهل سنت نیستند و اهل باطل اند.
امام جمعه فاروج در ادامه سخنان خود به فضای وحدت و همدلی مسلمانان ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: جمعیت زیادی از برادران اهل سنت در خراسان شمالی نیز ساکن اند که در 40 سال گذشته با بصیرت و الفت در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.
حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه استکبار جهانی با تاسیس شبکه های ماهواره ای و در اختیار قرار دادن امکانات به شیعیان، آن ها را علیه اهل سنت می شوراند، یادآور شد: از طرف دیگر با فراهم کردن همین امکانات بریا ال سنت به شیعیان می تازند و این روش آن ها برای ایجاد شکاف در میان امت اسلام است.
وی گفت: این تفرقه افکنی سیاست آن ها برای حفظ منافع اقتصادی شان است چرا که با راه انداختن جنگ سلاح و مهمات خود را به سایر کشورها می فروشند.
وی ضمن تاکید بر روشنگری و آگاهی امت اسلام و تمسک به ریسمان الهی، افزود: نباید نکات اختلافی به بطن جامعه کشیده شود، مسایل تاریخی و دینی باید توسط اندیشمندان و علماء به بحث گذاشته شود.
حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به رعایت اخلاق اسلامی در زندگی اجتماعی و مناظرات علمی، تصریح کرد: نمونه ای از مناظره اسلامی در کتاب «المراجعات» آورده شده است که احترام و رعایت ادب طرفین در این کتاب مثال زدنی است.
وی اسلام را دین رحمت و احترام به همنوع عنوان کرد و ادامه داد: امت اسلام با رافت اسلامی اجازه تفرقه افکنی به دشمنان دین خدا را نمی دهند.

captcha