افزایش آمار متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3670139
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

افزایش آمار متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: آمار متقاضیان فرزندخواندگی در این استان افزایش یافته است.

اسماعیل قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی، در گفت و گو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: در خراسان شمالی آمار خانواده های متقاضی فرزند خواندگی بیشتر از کودکان موجود در مراکز این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 160 خانواده پشت نوبت برای فرزندخواندگی در استان هستند، گفت: طی سال جاری 25 فرزند به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده اند.

قربانی با بیان اینکه با تلاش های فراوان اما تا آخر سال واگذاری کودکان بهخانواده های متقاضی به 40 مورد هم نمی رسد، افزود: خانواده های بیشتر مایل به پذیرش کودکان در سنین شیرخوارگی و جنسیت دختر هستند.

وی یادآورشد: طی سال جاری به درخواست های واگذاری کودکان در سال های 94 و 95 پاسخ داده شده است.

قربانی با بیان اینکه گفته می شود روند فرزند خواندگی طولانی و زمانبر و سخت گیرانانه است، افزود: باید هم همین طور باشد نمی شود به هر خانواده ای که از راه رسید و درخواست حضانت فرزندی را داد همین طور کودک به آنان واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید کودک به بهترین خانواده به لحاظ شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی واگذار شود، گفت: باید خانواده ها دارای فاکتورهای مد نظر این سازمان برای فرزند خواندگی باشند تا بتوانند بهترین آینده را برای کوک رقم بزنند.

قربانی خاطرنشان کرد: عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه، تاییدئیه پزشکی قانونی و سلامت جسم و روان برای خانواده های متقاضی فرزند خواندگی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کودکان بی سرپرست این سازمان در 13 مرکز نگهداری می شوند، افزود: کودکان صفر تا دوسال، دو تا شش سال، شش تا 14 سال و 14 تا 18 سال در مکان های جداگانه مراقبت می شوند.

captcha