تقدیر و تشکر از حضور پرشور فعالان قرآنی/ امروز، روز ایثار در راه انسجام و وحدت امت قرآنی است
کد خبر: 3670141
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
طی بیانیه اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور انجام گرفت؛

تقدیر و تشکر از حضور پرشور فعالان قرآنی/ امروز، روز ایثار در راه انسجام و وحدت امت قرآنی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور از حضور پروشور فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات در راستای برپایی مجامع عمومی به طور منظم در سطح استان‌ها طی بیانه‌ای تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور ضمن تشکر از حضور پرشور فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات در راستای برپایی مجامع عمومی به طور منظم در سطح استان‌ها، اقدام به صدور بیانیه کرد.
متن این بیانیه بدین شرح است؛
«مجامع عمومی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی در استان‌های کشور به منظور ادغام اتحادیه‌ها با حضور گسترده فعالان قرآنی در زمان‌های تعیین شده از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی ـ مردمی برگزار شد.
فرآیند ادغام اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی از اواخر سال ۸۹ و اوایل سال ۹۰ قرار بود به تحقق و عملیاتی شدن نزدیک شود که متأسفانه به دلیل طولانی شدن این فرآیند، شاید بگوییم از سوی مدیران مؤسسات و تشکل‌های مردمی به رؤیا تبدیل شده بود.
حال آنکه در میان دغدغه‌های مدیران تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد، مهمترین مسئله‌ای که شنیده می‌شد این بود که کاش ادغام اتحادیه‌ها انجام گیرد و این موضوع به سرانجام برسد تا شاید بتوان ظرفیت مؤسسات و نشکل‌های قرآنی را در سطح استان‌ها و کشور نشان داد و بتوان با در اختیار گرفتن امور مربوطه و بهره‌مندی از پتانسیل تشکل‌های مردمی و هم‌افزایی بیشتر و بهتر بین دستگاه‌ها در استان‌ها و کشور، مؤسسات مردمی نیز خودنمایی کنند.
اما مهمترین بحث برای تشکیل اتحادیه مدغم از نگاه تشکل‌های قرآنی ـ مردمی پرهیز از دوگانگی و فاصله بین تشکل‌های قرآنی مردمی و نیز ایجاد توازن و تعادل در توزیع بودجه است، بودجه‌ای که از سوی دولت به بخش مردمی اختصاص پیدا می‌کند اما شاید در جایی که باید هزینه نمی‌شود و در اختیار تعداد اندک و یا معدودی از مؤسسات قرار می‌گیرد! در حالیکه بعضی از مؤسسات علیرغم توانمندی‌هایی که دارند در آستانه تعطیلی قرار دارند.!!
اما اکنون که رشحات امواج دریای بیکران الهی شامل حال جامعه قرآنی شد و بالاخره پس از هفت سال انتظار و چهارسال پیگیری جدی ، فعالیت‌های قرآنی حوزه مردمی از دوگانگی و سردرگمی نجات یافت و موضوع ادغام اتحادیه‌ها در استان‌ها کلید خورد، خدای متعال را شاکریم.
ادغام اتحادیه‌های قرآنی در سطح استان‌ها از پنجم مردادماه سال 1396 با استان‌‌های ایلام و کردستان آغاز شد و در نهایت جمعه، 28 مهرماه با تشکیل مجمع و انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مدغم قرآنی استان تهران به پایان ‌رسید.
خداوند قادر و متعال را سپاس می‌گوییم که توفیق برگزاری مجامع عمومی اتحادیه‌های مدغم بدون کمترین چالشی‌، با حضور 1982 مؤسسه قرآنی که سفیر و پیام‌آور وحدت در سراسر کشور بودند برگزار شد که البته در مجموع 2977 مؤسسه قرآنی مجاز به شرکت در انتخابات بودند که از بین آنها 1871 مؤسسه دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و 1016 مؤسسه قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 90 مؤسسه از هر دو نهاد دارای مجوز بودند.
مجامع عمومی اتحادیه‌های قرآنی در کل کشور با حضور و مشارکت پرشور و نشاط با حضور 578 نفر کاندیدا از مدیران مؤسسات قرآنی در 31 استان کشور برگزار شد که تعداد 270 نفر از آنان به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره و تعداد 117 نفر به عنوان بازرسین اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند و بحمدالله در همه استان‌ها اعضای منتخب هیئت مدیره و بازرسین ترکیبی تلفیقی از مؤسسات دارای مجوز از دو نهاد حاکمیتی هستند.
اتحادیه‌های قرآنی مدغم در سراسر کشور می‌توانند تبدیل به کانون شناسایی سرمایه‌های دینی و انقلابی از یک سو و کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعالان امور قرآنی از سوی دیگر باشند که فردای ایران اسلامی با همت، تلاش و تدبیر آنان رقم خواهد خورد. از این رو خود را متعهد می‌دانیم که از هیچ کوششی برای پیگیری و تحقق هرچه سریعتر اتحادیه قرآنی مدغم در سطح کشور دریغ نورزیم.
اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور به نمایندگی از تمامی مؤسسات تحت پوشش از معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان دارالقرآن‌الکریم که با هدایت‌های راهگشایشان، مسیر را روشن‌تر کردند و همچنین نمایندگان قرآنی سایر نهادها که در جلسات متعدد هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و فرآیند شکل‌گیری ادغام اتحادیه‌ها و صدور مجوز های جدید برای مؤسسات قرآنی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند همچنین برگزارکنندگان مجامع عمومی استان‌ها، بویژه کمیته اجرا و نظارت و نیز کمیته مرکزی که به خوبی نقش خود را ایفا کردند و همچنین تشکر خالصانه از تمامی مؤسسات قرآنی حضور جدی در تشکیل با شکوه مجامع عمومی داشتند و نیزخبرنگاران و اصحاب رسانه که در پوشش و انعکاس مجامع عمومی تلاش کردند، قدردانی و تشکر می‌نماید و بار دیگر دست‌های نیاز خود را به سوی آن یگانه بی‌همتا می‌گشاید و خالصانه و متواضعانه درخواست می‌نماید که ما را بیشتر از لیاقت‌هایمان عطا فرماید تا بتوانیم سبکبال و با تکیه بر تدابیر رهبر و مرجع عزیزمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، با ایجاد هم افزایی و مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور اثرگذار باشیم. طبیعتاً این راه با سختی‌هایی همراه است ولی بدون تردید ایمان به خدا دستگیر و مدد راهمان خواهد بود.
در پایان متذکر می‌شود، با توجه به اینکه حدود دوماه از ادغام اتحادیه‌ها در استان‌ها می‌گذرد ولی هنوز از ادغام اتحادیه‌های کشوری خبری نیست و هیچیک از مسئولین مربوطه پاسخ دقیقی نسبت به چگونگی و زمان آن نمی‌دهند! از طرفی بعضا با تماس‌های مشکوک و غیر شفاف برخی افراد با اتحادیه‌های استانی احتمال چالش در اتحاد و انسجام ایجاد شده بین تشکل‌های قرآنی را ناخواسته موجب می‌شوند.!! مع‌الوصف به نظر می‌رسد عقبه این کار عظیم نیاز مبرم به مدیریت داشته و نباید کارناتمام چندین هزار تشکل قرآنی در کشور رها شده باقی بماند!! که قطعا این امر ضربه‌ای به بدنه اتحادیه مدغم قرآنی استان‌ها در ابعاد مختلف وارد می‌کند.!! امیدواریم هرچه زودتر امر ادغام اتحادیه‌های کشوری نیز به زودی محقق شود تا شاهد هم‌افزایی تشکلهای قرآنی ـ مردمی با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی بوده و از توانمندی تشکل‌های مردمی و واگذاری امور مرتبط به آنها رونق و توسعه در انجام ماموریت‌های قرآنی را باعث شویم.
اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور»

captcha