خراسان شمالی را به استان نمونه در برگزاری مراسم اربعین تبدیل کنیم
کد خبر: 3670147
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

خراسان شمالی را به استان نمونه در برگزاری مراسم اربعین تبدیل کنیم

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با آسیب شناسی برنامه های اجرایی مراسم راهپیمایی عظیم اربعین و کنکاش و واکاوی آن می توانیم سال آینده خراسان شمالی را استانی نمونه در کشور معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان اظهار داشت: همکاری و همدلی تمام اعضای این ستاد ستودنی است که توانستند با سعه صدر، موضوعات را به خوبی پیش ببرند.
وی با اشاره به پیشگامی خراسان شمالی در برگزاری نشست اعضای ستاد اربعین پس از اتمام راهپیمایی بزرگ اربعین سالجاری، هدف از این اقدام را مرور خدمات ارائه شده به زائران حسینی و آسیب شناسی کاستی های احتمالی بیان کرد و افزود: با توجه به این که حضور زائران حسینی در مراسم راهپیمایی اربعین موضوعی مستمر است بنابراین باید در چنین جلساتی آسیب شناسی درستی انجام گیرد تا بتوانیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف این مراسم، تدابیر لازم را برای سال های آتی اتخاذ کنیم.
وی با بیان این که در برگزاری بهتر راهپیمایی زائران اربعین باید به دنبال ارتقای کمی و کیفی مراسم بود، تصریح کرد: اربعین در واقع مانور بزرگ شیعیان جهان اسلام است بنابراین باید با بهترین کیفیت برگزار شود.
وی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به زائران کربلای معلی در مراسم اربعین سال آینده پیشنهاد داد که یک موکب در مرز چذابه به شمار موکب های این استان اضافه شود تا افزایش هم زمان کمیت و کیفیت امور برای زائران حسینی را شاهد باشیم.
جانشین ستاد هماهنگی اربعین در استان هم چنین با اشاره به نقش مهم فرمانداران در برگزاری بهتر این مراسم و قدردانی از اهل سنت برای کمک به برگزاری مطلوب آن تصریح کرد: برای سال های آتی از ظرفیت هیئت های مذهبی هم بیش از گذشته بهره خواهیم برد.
ابراهیمی بر ساماندهی وضعیت چادرهای ارائه خدمات به زائران پیاده عازم مراسم اربعین تأکید کرد و گفت: برای سال آینده باید تدابیری هم چون برپایی چادرهای یک شکل و بنرها و نوع تغذیه مشخص، اتخاذ شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع زلزله کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: سپاه استان اعلام آمادگی کرد که می تواند همین چادرها و موکب های اربعین را در مناطق زلزله زده کرمانشاه هم برپا کند و ما می توانستیم تمام امکانات خود را به سمت آن مناطق سوق دهیم ولی در تماس های مکرر با معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مدیر کل مدیریت بحران آن استان اعلام شد که به اندازه کافی امکانات وجود دارد و به ارسال امکانات موکب های خراسان شمالی به مناطق زلزله زده کرمانشاه نیازی نیست.

captcha