نفاق تنها مانع ظهور است
کد خبر: 3670149
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

نفاق تنها مانع ظهور است

گروه معارف: استاد حوزه علمیه قم گفت: تنها مانعی که ظهور امام عصر(عج) را به تعویق انداخته، نفاق است نفاق باعث شد که در ادوار مختلف،اسلام و اهداف عالی آن به طور کامل محقق نشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام یاسر ماهری، استاد حوزه علمیه قم در مراسم جشن پیروزی مقاومت که 13 آذرماه در مسجد القائم محلات برگزار شد گفت: ما منتظر آخرین امام خود هستیم ولی مانعی بر سر راه ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد. برخی می‌گویند کفر مانع ظهور حضرت است ولی با نگاه به این که بعد از ظهور حضرت تمام مردگان از جمله کافران زنده خواهند شد، کفر نمی‌تواند مانعی بر سر راه ولی عصر(عج) باشد.
وی ادامه داد: تنها مانعی که ظهور را به تعویق انداخته، نفاق است نفاق باعث شد که در ادوار مختلف،اسلام و اهداف عالی آن به طور کامل محقق نشود. همیشه علت تمامی جنگ‌ها در اسلام، منافقین بوده‌اند زیرا هویت راستین آنها مشخص نیست در ماجرای کربلا، منافقین پشت حضرت را خالی کردند و ایشان را به شهادت رساندند.
استاد حوزه علمیه قم تشریح کرد: در دوران آخرالزمان، امتحانات الهی باعث تفکیک دیندار از بی دین می‌شود؛ به نحوی جامعه مسلمین الک شده و آنچه باقی می‌ماند مؤمنین واقعی هستند. یکی از وسایلی که باعث تفکیک دیندار از بی‌دین می‌شود ماهواره است برخی وقتی می‌خواهند اوضاع جامعه را محک بزنند به مسئولین نگاه می‌کنند مگر انقلاب با مسئولین شکل گرفت که با مسئولین سنجیده شود؟
وی اضافه کرد: برخی همیشه عادت دارند که نیمه خالی لیوان را بینند؛ چطور مظاهر بی‌دینی در جامعه را می‌بینند اما راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین که بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان است را نمی‌بینند. جوان دهه شصت با جوانان امروزی متفاوت است، اگر جوانی توانست در جامعه امروزی ایمان خود را حفظ کند به مراتب معنویت عمیق‌تری نسبت به جوان دهه شصت دارد زیرا شرایط جامعه و میزان فساد و فحشا امروزه با دهه‌های قبل متفاوت است دراین همه فساد و تباهی، هیچکس به فکرش هم نمی‌رسید که کسی مانند شهید حججی جامعه را متحول کند.
حجت‌الاسلام ماهری در پایان گفت:پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت فقط باعث نابودی داعش نشد بلکه ما با این پیروزی بر آمریکا و طاغوتیان زمان پیروز شدیم.

captcha