فاصله گرفتن از فرهنگ، هویت را به چالش می‌کشد/ لزوم اجرای هفته فرهنگ در تمام شهرستان‌های فارس
کد خبر: 3670174
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

فاصله گرفتن از فرهنگ، هویت را به چالش می‌کشد/ لزوم اجرای هفته فرهنگ در تمام شهرستان‌های فارس

گروه فرهنگی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: جامعه ایرانی دارای فرهنگ غنی است و فاصله گرفتن از این فرهنگ هویت ما را مورد چالش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در نشست اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان جهرم با بیان اینکه امروز فرهنگ ما در غربت و هجوم دیگر فرهنگ‌ها به سر می‌برد، گفت: در برخی شرایط احساس می‌شود فرهنگ سنتی ما در شرایط مطلوبی قرار ندارد و باید مردم را وارد مباحث فرهنگی کرد.
وی با تصریح اینکه فرهنگ امروز ما دیگر متأثر از مهاجرت جمعیت در داخل سرزمین نیست، گفت: فرهنگ بیگانه و غیر خداباوری براحتی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی به درون جامعه نفوذ پیدا می‌کند.
تبادار افزود: خیلی از رفتارهایی که مورد پسند عامه مردم نیست مانند پوشش، آرایش و برخی از جملات در نتیجه اثرگذاری مباحث ضد فرهنگی بیگانه به حوزه اجتماعی ما وارد شده و در سطح جامعه جایگزین می‌شوند.
پژوهش جهرمی، فرهنگ بومی را هویت جامعه ایرانی دانست و گفت: جامعه ایرانی دارای فرهنگ غنی است و فاصله گرفتن از این فرهنگ هویت ما را مورد چالش قرار می‌دهد.
معاون استاندار فارس، گریز از پذیرش این تغییرات را سخت دانست و گفت: با وجود اینکه در گذر زمان عدم پذیرش برخی تغییرات ناممکن است ولی باید بعضی از آداب و سنن را حفظ کنیم.
وی با انتقاد از نبود برنامه فرهنگی مناسب برای جوانان در جامعه تأكید كرد: جوان ایرانی باید با هویت خود آشنا و شکاف‌ها را بشناسد.
پژوهش‌جهرمی، آسیب‌های اجتماعی را زنگ خطری برای جامعه دانست و افزود: در جامعه با لاابالی‌گری موافق نیستیم ولی باید به میزانی که به فرهنگ‌ ما آسیب نزند تسامح کرد.
معاون استاندار فارس ادامه داد: اگر بخواهیم جوانان را از آسیب‌ها حفظ کنیم باید در حوزه غنی‌سازی فرهنگ و ارائه برنامه‌های فرهنگی تلاش کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه امروز در حوزه موسیقی در شهرهای کوچک دچار مشکل هستیم، گفت: سخت‌گیری زیاد نتیجه عکس می‌دهد و با آنچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز صادر کرده‌است باید همراهی کرد.
معاون استاندار فارس خواستار تداوم در برگزاری هفته فرهنگ در استان فارس شد و گفت: این هفته در همه شهرستان‌های فارس باید هرسال برگزار شود.

captcha