شاخص‌های تولید بازی‌ ایرانی تا پایان ماه منتشر می‌شود
کد خبر: 3670223
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

شاخص‌های تولید بازی‌ ایرانی تا پایان ماه منتشر می‌شود

گروه فناوری اطلاعات: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مصوبه جدید بنیاد مبنی بر صدور مجوز به بازی‌ها پس از تولید گفت: شاخص‌های تولید بازی برای بازی‌سازان تا پایان آذرماه منتشر خواهد شد.

حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مصوبه جدید بنیاد مبنی بر صدور مجوز پس از تولید بازی، اظهار کرد: صدور مجوز پس از تولید بازی، عاقلانه‌ترین کاری بوده که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام داده است و درباره موضوع طی جلسه‌ای با بازی‌سازان صحبت کردم و پس از توضیحاتم متوجه شدند که این مصوبه جدید کاملا به نفع بازی‌سازان خواهد بود.

وی افزود: حوزه‌ها بازی‌ها به ویژه بازی‌های موبایلی سرویس پویاییست که طی زمان دچار تغییرات می‌شود، به این معنا که بازی‌ساز طی زمان محتوا و خدمات جدیدی را به آن بازی می‌افزاید؛ بنابراین نمی‌توان پیش از بازی مجوز را صادر کرد، چراکه ممکن است محتوای اضافه‌شده پس از تولید در چارچوب نظام نباشد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پرسشنامه‌ای در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهد و زمانی که بازی در مارکت آپلود می‌شود، تولیدکننده به پرسشنامه، پاسخ‌ها را می‌دهد و بر اساس پرسشنامه، رده بندی سنی به آن بازی داده می‌شود؛ سپس پاسخ‌نامه را با رده‌بندی سنی شده از سوی تولیدکننده را مطابقت می‌کنیم، گاها ممکن است این رده‌بنی سنی را کاهش و یا  افزایش دهیم و حتی ممکن است که آپلود آن را در مارکت متوقف کنیم و به طور اتومات، از مارکت برداشته شود.

وی بیان کرد: این پرسشنامه برای آپدیت شدن بازی‌ها انجام می‌شود یعنی اگر بازی براساس محتوایی تغییر کند؛ تولیدکننده باید پرسشنامه را مجددا پاسخ دهد و باز همان چرخه مطابقت انجام می‌شود.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: پیش‌بینی شده است تا پایان ماه آذرماه راهنمای انتشار بازی‌های رایانه‌ای در ایران منتشر شود تا شاخص‌ها برای بازی‌سازان معلوم باشد و بدانند که در تولید بازی باید چه مواردی را رعایت و از موضوعاتی دوری کنند. خوشبختانه تا کنون مشکلی از سوی بازی‌سازان در خصوص مصوبه جدید پیش نیامده است و بازی‌سازان همچون گذشته به تولید مشغول هستند.

captcha