اصلی‌ترین محور نهضت دانشجویی علم و فناوری است
کد خبر: 3670260
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

اصلی‌ترین محور نهضت دانشجویی علم و فناوری است

گروه سیاسی: رئیس دانشگاه کردستان اصلی‌ترین محور نهضت دانشجویی را علم و فناوری اعلام و بیان کرد: در جهان کنونی علم و فناوری در هر کشوری حرف اول را می‌زند، لذا نباید از خاطر دور داشت که با دستیابی به این مهم می‌توان کشور را آباد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دکتر فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان امروز ، 14 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزارشد، با اشاره به اینکه جنبش‌های دانشجویی الهام گرفته از جنبش‌های ملی ایران هم چون جنبش تنباکو، ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی سال ۵۷ است، اظهار کرد: موضوع قابل احترام در حرکت‌ها و جنبش‌های دانشجویی، عدم گرایش به منافع صنفی است .
وی با اشاره به حضور روحیه استکبارستیزی در روح جنبش‌های دانشجویی، افزود: تا زمانی که این جنبش‌ها وجود دارد، دانشگاه زنده و پویا است .
رئیس دانشگاه کردستان اصلی‌ترین محور نهضت دانشجویی را علم و فناوری اعلام و بیان کرد: در جهان کنونی علم و فناوری در هر کشوری حرف اول را می‌زند، لذا نباید از خاطر دور داشت که با دستیابی به این مهم می‌توان کشور را آباد کرد.
وی دستیابی به علم و فناوری را مستلزم بسترسازی مناسب توسط مسئولان دانست و تصریح کرد: جنبش دانشجویی دارای مؤلفه‌های بسیاری هم‌چون مؤلفه‌های سیاسی و اجتماعی است که خوشبختانه دانشجویان ما در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف حضور تاثیرگذاری را از خود به یادگار گذاشته‌اند.
اخلاقیان با ذکر اینکه با بهره‌مندی از انسجام، هماهنگی و جنبش مردمی باید در راستای کمک‌رسانی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه تلاش کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کنار تمامی اقشار جامعه جمعی از دانشجویان دانشگاه کردستان نیز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند .
وی افزود: دانشجویان دانشگاه کردستان علاوه بر جمع آوری هدایا و کمک‌های بشردوستانه، دو وعده غذای خود را نیز به زلزله‌زدگان اهدا کردند که درآمد حاصل از آن صرف تهیه چند دستگاه کانکس و اعزام آن به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شد.
رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: در راستای ادامه رسالت حرکت‌های دانشجویی، رایزنی‌های لازم برای بازسازی سه روستا توسط دانشگاه کردستان صورت پذیرفته است .
وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره دو دانشجوی دانشگاه کردستان که در جرایان کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جان خود را از دست دادند، یادآور شد: به یاد دو دانشجوی زنده یاد«حامد کیومرثی» دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی در سرپل ذهاب و «علی علی‌کرمی» دانشجوی مقطع ارشد رشته فیزیک که در پردیس بیجار در جریان کمک رسانی به زلزله‌زدگان در حادثه تصادف در مسیر بازگشت به گیلان‌غرب جان خود را از دست دادند یک دقیقه سکوت خواهیم کرد .

captcha