برگزاری جشنواره استانی «فیلم دانشجویی رێگا» در کردستان
کد خبر: 3670264
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

برگزاری جشنواره استانی «فیلم دانشجویی رێگا» در کردستان

گروه فرهنگی: رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج، از برگزاری جشنواره استانی «فیلم دانشجویی رێگا» در 22 بهمن ماه جاری در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، شهین سیف، رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج امروز، 14 آذرماه در جمع خبرنگاران استان از برگزاری جشنواره استانی فیلم دانشجویی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به منظور حمایت از دانشجویان رشته سینما و با هدف شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های فیلمسازی در استان، ایجاد انگیزه در دانشجویان رشته سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده‌های برتر و ایجاد بستر برای تبادل تجربیات دانشجویان برگزار می‌شود.
وی به مقررات شرکت در جشنواره اشاره کرد و افزود: تاریخ تولید آثار باید از سال 93 به بعد و حداکثر در 40 دقیقه باشد و همچنین شرکت کنندگان لزوما باید دانشجو باشند.
مدیر مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان، مهلت ارسال آثار را تا 25 دی ماه اعلام کرد و گفت: جشنواره نیز در 22 و 23 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی به عنوان برنامه‌های جانبی جشنواره خبر داد و عنوان کرد: انجام تمامی اقدامات برای برگزاری این جشنواره بر عهده دانشجویان این رشته است.
در ادامه عدنان زندی، دبیر جشنواره نیز آن را اتفاقی مثبت و تاثیرگذار در راستای ایجاد انگیزه در دانشجویان و نشان دادن توانمندی آنها دانست و گفت: این جشنواره که با موضوع آزاد برگزار می‌شود، فرصتی برای ارائه فیلم تهیه شده توسط دانشجویان است.
وی افزود: با توجه به اینکه راه به سمبل و یکی از عناصر اصلی در تولید فیلم در استان مورد توجه است، عنوان ڕێگا (راه) برای این جشنواره در نظر گرفته شد.
زندی با تاکید بر اینکه این جشنواره در حد استانی باقی خواهد ماند، تاکید کرد: جشنواره‌های استانی تنها راه برای ارائه توانمندی‌های جوانان استان است و اگر این جشنواره به منطقه‌ای تبدیل شود، فرصت برای معرفی توانمندی‌های استان در این حوزه و ارائه آنها کمتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه داوران این جشنواره نیز از بین دانشجویان برتر انتخاب خواهد شد، یادآور شد: یکی از اساتید رشته سینما نیز به عنوان ناظر انتخاب خواهد شد.

captcha