آموزش‌های قرآنی صدرالحفاظ حرم رضوی از سر گرفته شد
کد خبر: 3670280
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

آموزش‌های قرآنی صدرالحفاظ حرم رضوی از سر گرفته شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات آموزش قرائت قرآن دارالحفاظ حرم رضوی که به علت تغییرات ساختمانی مدتی تعطیل شده بود با پیگیری صدرالحفاظ این آستان شریف از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جلسات آموزش قرائت قرآن دارالحفاظ حرم رضوی که با آموزش‌های سیدمرتضی سادات فاطمی در اتاق پیش‌روی روضه منوره حضرت رضا(ع) برگزار می‌شد، از شامگاه گذشته، 14 آذرماه، همزمان با میلاد پیامبر(ص) و با در نظرگرفتن مکان جدید به کار خود ادامه می‌دهد.
تعطیلی چند ماهه آموزش‌های قرآنی دارالحفاظ حرم مطهر رضوی به علت تغییرات ساختمانی و تبدیل شدن اتاق محل جلسات به راهرو جهت تسهیل عبور زائران بود و از شامگاه گذشته، جلسات دارالحفاظ با آموزش‌های سیدمرتضی سادات فاطمی، صدرالحفاظ آستان قدس رضوی در محل جدید خود یعنی شبستان قرآن و نهج‌البلاغه فعالیت خود را از سر گرفت.

آموزش‌های قرآنی صدرالحفاظ حرم رضوی ازسر گرفته شد
در مراسم افتتاحیه دور جدید جلسات قرآن دارالحفاظ حرم مطهر رضوی، مسعود پنجه، حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی، امیر لعل‌اول، قاریان حرم رضوی به تلاوتی از آیات کلام الله مجید پرداختند و پس از آن گروه تواشیح بینات قطعه‌ای در مدح پیامبر اکرم(ص) را هم‌خوانی کردند.
در بخشی از مراسم افتتاحیه سیدمرتضی سادات فاطمی، به تشریح روند برگزاری جلسات قرآن در دارالحفاظ حرم رضوی پرداخت و گفت: سابقه جلسات قرآنی دارالحفاظ حرم رضوی به حدود 100 سال پیش برمی‌گردد، من از دوران نوجوانی با این جلسات آشنا شدم؛ پس از اینکه مرحوم استاد حافظیان به دلیل کسالت نتوانستند این جلسات قرآنی را برگزار کنند، اداره اوقاف و امور خیریه طی حکمی اداره این جلسات قرآنی را به من واگذار کرد.
وی ادامه داد: جلسات ما از همان ایام پس از پیروزی انقلاب ادامه داشت تا زمانی که بنا به تشخیص مسئولان محل جلسه به شکل راهرو درآمد و چند وقتی این جلسات قرآنی تعطیل شد، البته در جلسه‌ای که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و قائم مقام تولیت برگزار شد، مسئولان عنوان کردند که اگر محل قبلی برگزاری جلسات دارالحفاظ موقوفه‌ای خاص برگزاری جلسات قرآنی داشته باشد، جلسات قرآن به محل سابق خود برمی‌گردد.

آموزش‌های قرآنی صدرالحفاظ حرم رضوی ازسر گرفته شد
سادات فاطمی با بیان اینکه شنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشا جلسات قرآنی خود را در دارالقرآن حرم رضوی برگزار می‌کند، گفت: از یکشنبه تا چهارشنبه جلسات قرآن دارالحفاظ با در نظر گرفتن مکان جدید در شبستان شماره 2 مسجد گوهرشاد(شبستان قرآن و نهج‌البلاغه) به کار خود ادامه خواهد داد.
سیدمرتضی سادات فاطمی پس از توضیحات خود در رابطه با جلسات قرآنی دارالحفاظ حرم رضوی، به تلاوتی از آیات سوره احزاب و سوره کوثر پرداخت و مورد تشویق اساتید و حاضران در این محفل قرآنی قرار گرفت.
صوت تعدادی از تلاوت‌های اجرا شده در مراسم افتتاحیه دور جدید جلسات قرآنی دارالحفاظ حرم رضوی در قسمت زیر قابل پخش و دریافت است.

کد
کد
کد
 
captcha