جشنواره خیریه امید به نفع بیماران سرطانی در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3670311
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

جشنواره خیریه امید به نفع بیماران سرطانی در ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین جشنواره خیریه امید برای اولین بار در کشور به منظور گرامیداشت هفته وحدت و با هدف کمک به بیماران مبتلا به سرطان در سالن سه هزار نفری شهیدان آهندوست ارومیه برگزار شد.

توحید مقدسی مسئول جشنواره خیریه امید در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی گفت: جشنواره خیریه امید برای دومین بار در کشور با هدف کمک به بیماران سرطانی به صورت طرح کافی شاپ با حضور پر شور مردم برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه در این طرح 100 میلیون ریال جمع آوری شده است، ادامه داد: در این جشنواره هفت غرفه کافی شاپ از نمایندگی های سطح شهر، غرفه صنایع دستی، غرفه نقاشی و غرفه مسابقات دارت ورزشی حضور دارند و در کنار اجرای موسیقی زنده محصولات خود را به فروش گذاشته اند تا عواید حاصل از این فروش رابه درمان بیماران سرطانی اختصاص دهند.

وی افزود: طرح کافه با هدف فرهنگ سازی در جامعه و ایجاد پیوند بین کافه های شهر با بیمارستان امید و آشنا کردن مردم با اهداف و برنامه های آتی بیمارستان خیریه از اصلی ترین اهداف اجرای این جشنواره است.

مقدسی اظهار کرد: این بیمارستان روزانه به 70 بیمار سرطانی خدمات ارائه می کند و در حال حاضر بیش از 800 خانوار سرطانی تحت پوشش خیران این بیمارستان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی؛ مرحله نخست این جشنواره، پاییز سال 1395 برای کمک به بیماران اوتیسم در ارومیه برگزار شد.
انجمن خیریه امید از سال 1369 فعالیت خود را اغاز کرده و یک سرای اقامتی 30 سوئیته و یک بیمارستان 100 تخت خوابی را به افتتاح رسانده است.
این انجمن در سال 1395 شمسی 68 هزار و 556 نفر را ویزیت،137 هزار و 471 بیمار را شیمی درمانی و 12 هزار و 226 نفر را تحت حمایت واحد مددکاری خود داشته است.

captcha