عدالتگرایی در بطن جنبش های دانشجویی به یک اصل تبدیل شود
کد خبر: 3670323
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
امام جمعه ماکو:

عدالتگرایی در بطن جنبش های دانشجویی به یک اصل تبدیل شود

گروه اجتماعی: امام جمعه ماکو گفت: امروزه عدالتگرایی باید در بطن جنبش های دانشجویی به یک اصل تبدیل شده و تقویت گردد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه بین المللی آزاد واحد ماکو برگزار شد گفت: امروزه در دنیایی که سهمی از عدالت، عدالت خواهی و عدالتگری در آن نمایان نیست دانشجویان باید در جامعه کوچک دانشگاهی و در بطن جنبش های خود این مهم را به یک اصل تبدیل کرده و به تقویت آن بپردازند تا درکشور نیز به عنوان جامعه گسترده تر شاهد دستیابی به آرمان عدالت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجو باید استکبار ستیز نیز باشد گفت: دشمن شناسی و عدم بازیچه دشمن بودن باید در نظر دانشجویان به یک اصل تبدیل گردد.

استاد دانشگاه و حوزه، در ادامه فرهنگ دانشجو را از بهترین فرهنگها عنوان کرده و گفت: باید آرمانگرایی جایگزین مسئلت گرایی در جامعه گردد.

امام جمعه ماکو، خطاب به دانشجویان گفت: جامعه کنونی ایران به منظور رشد و توسعه روز افزون خود نیازمند بهره مندی از پژوهش و تحقیق در کنار علوم تئوری است و دانشجویان نیز باید به عنوان قشر تاثیر گذار و مهم جامعه این مهم را از اصول اصلی علم آموزش خود قرار دهند.

وی بر اجرای کرسی آزاد اندیشی در دانشگاها اشاره کرد و افزود: دانشجویان در عین حال که انتقاد صحیح میکنند باید انتقاد پذیر نیز باشند.

در ادامه این مراسم دکتر سیف الدین آب برین رئیس دانشگاه بین المللی آزاد ماکو گفت: دانشجو یعنی تحرک، تحرکی که در راستای سربلندی سرزمین، نشاط و دستاوردهای علمی باشد

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید دشمن را بشناسد افزود: دانشجو باید در عین شناخت به مقابله با آن نیز بپردازد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو شهرستان مخصوصا ۳ شهید دانشگاه آزاد ماکو تصریح کرد: دانشجو باید تفکر بسیجی‌وار داشته و در راستای تحقق رسالت اصلی دانشجویان تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد ماکو تاکید کرد: دانشجو نیروی فعال و پویای هر جامعه و بازوی توانمند علمی هر کشوراست و امروزه نیروی انسانی عالم و آگاه مهمترین بخش توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی ،دانشجو به واسطه جوانی، اهداف آرمان گرایانه و مطالبه گر ارائه می نماید.
وی پویایی و نشاط جامعه را نیاز ورود و اجرای امورات جامعه به دستان دانشجویان عنوان کرد و گفت: امروز کشورمان بیش از هر زمان دیگری، به تحرک و پویایی دانشگاه و دانشجویان فرهیخته برای اعتلای بیشتر، نیاز دارد و این جز انجام به فرامین الهی و نظام امکان پذیر نیست.

وی بر اجرای کرسی آزاد اندیشی در دانشگاها اشاره کرد و افزود: دانشجویان در عین حال که انتقاد صحیح میکنند باید انتقاد پذیر نیز باشند.

 

captcha