رسالت شهدای 16 آذر تربیت افرادی با تفکر انتقادی است
کد خبر: 3670335
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

رسالت شهدای 16 آذر تربیت افرادی با تفکر انتقادی است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با ذکر این نکته که رسالت شهدای 16 آذر تربیت افرادی با تفکر انتقادی است، گفت: تفکر انتقادی و نقادانه باید با رعایت انصاف و سازنده صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیروز، 14 آذرماه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در سالن اجتماعات پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 16 آذر و تبدیل آن به نماد کلاسیک روز دانشجو با شهادت شهیدان «مهدی شریعت‌رضوی»، «مصطفی بزرگ‌نیا» و «احمد قندچیکه» که به عنوان پیشاهنگان مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکای استعمارگر شناخته می‌شوند، آغاز شد.
وی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان نباید در حالت خمودگی، بیهودگی و رکودی باشند، گفت: هر جا جنبش‌های دانشجویی در عرصه‌های خدمت‎رسان ورود کردند، مطالبات عمومی و مطالبات جمعی که برای کشور و عرصه‌های دانشگاهی مفید بوده، از طریق جنبش‌های دانشجویی به دست آمده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، با بیان اینکه مسئولیت تعلیم و تربیت بر عهده دانشجویان تربیت معلم واگذار شده است، گفت: باید تفکر دانشجوپرور سرلوحه کاری دانشجویان تربیت معلم قرار گیرد تا بتوان جنبش های دانشجویی که قابلیت یاری رساندن به پیشرفت، ترقی و ارتقاء کشور را داشته باشند، راه اندازی کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید تفکر دانشجوپرور سرلوحه کاری دانشجویان تربیت معلم قرار گیرد، اظهار کرد: زمانی که این مهم به خوبی محقق شود می‌توان جنبش های دانشجویی که قابلیت یاری رساندن به پیشرفت، ترقی و ارتقاء کشور را داشته باشند را راه اندازی کرد.
قربانی با ذکر این نکته که رسالت شهدای 16 آذر تربیت افرادی با تفکر انتقادی است، ادامه داد: تفکر انتقادی و نقادانه باید با رعایت انصاف و سازنده صورت پذیرد.
با بیان اینکه در بحث آموزش و پرورش، تربیت دارای اهمیت است، عنوان کرد: معلم نقش فرهنگ‌ساز را در قبال جامعه دارد.
وی ضمن یادآوری این نکته که تعلیم برای دبیران واجب کفایی است و تربیت واجب عینی است، خاطرنشان کرد: مدرک‌گرایی باید با گرایش به تعلیم و تربیت کاربردی جایگزین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان یادآور شد: باید تلاش کرد تا حاصل فعالیت امور تربیتی، پرورش شهروندانی خوب و آگاه باشد تا از این طریق بتوان بستر پیشرفت کشور را فراهم کرد.

captcha