برپایی مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه فارس/ فعالیت 51 مدرسه علمیه
کد خبر: 3670337
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

برپایی مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه فارس/ فعالیت 51 مدرسه علمیه

گروه معارف: همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت رئیس مكتب و مذهب، پیامبر مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت رئیس مكتب و مذهب، پیامبر مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه فارس شب گذشته، 14 آذرماه در حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز و به میزبانی آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.
در این مراسم 51 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان فارس شامل 34 نفر از حوزه‌های علمیه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی، 8 نفر از حوزه علمیه امام عصر(عج)، 7 نفر از حوزه علمیه منصوریه شیراز، 2 نفر از حوزه علمیه شهید آیت‌الله دستغیب و یك نفر از حوزه علمیه امام صادق(ع) صفاشهر معمم شدند.
همچنین در این مراسم كه با حضور آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، از 82 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی كه حائز رتبه‌های اول تا سوم شده بودند، تقدیر به عمل آمد كه به نمایندگی از آنان از 5 نفر تجلیل و مابقی بعد از مراسم تجلیل شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در این مراسم ضمن برشمردن برخی از نكاتی كه طلاب باید به آن‌توجه داشته باشند، به ارائه گزارشی از فعالیت حوزه‌های علمیه این استان پرداخت و گفت: در استان فارس 51 مدرسه علمیه وجود دارد كه در این مدارس قریب 5 هزار نفر مشغول آموزش و خدمات هستند.
وی با بیان اینكه در مركز استان 17 مدرسه علمیه فعالیت می‌كند كه 16 مدرسه آن بلندمدت بوده و یكی مدرسه سفیران است كه كوتاه مدت است،‌ گفت: سه مؤسسه تخصصی در استان فارس در رشته‌های مشاوره، حقوق قضا، تحصیل و حدیث مشغول به فعالیت هستند.
عابدی با تصریح اینكه در استان فارس درس خارج نیز رسمیت پیدا كرده است، افزود: از این مدارس 22 مدرسه در سطح استان از سطوح یك، دو و سه برخوردارند ضمن اینكه برای برگزاری امتحانات شفاهی پایه 3 و 6 نیز از اساتید حوزه‌های علمیه فارس استفاده می‌شود.

captcha