حفظ موضوعی قرآن؛ راه برون‌رفت از آسیب‌های داخلی
کد خبر: 3670369
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

حفظ موضوعی قرآن؛ راه برون‌رفت از آسیب‌های داخلی

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راه حل برون رفت از آسیب‌های داخلی جامعه راه افتادن نهضت فکری، تدبر و فهم آیات قرآن است که لازمه این اتفاق عظیم حفظ موضوعی قرآن است و امیدواریم به برکت برگزاری جلسات و محافل قرآنی بتوانیم به فرمایشات و مطالبات رهبری معظم جامع عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن خانواده های پاسداران که شامگاه 15 آذرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا نهایت معرفت را از قرآن آموختند، بیان کرد: شهادت، حاصل تدبر، فهم و عمل به قرآن کریم است و شهید حججی مصداق بارز هدایت یافته خدا به وسیله قرآن بود.
وی با اشاره به آیات ابتدایی از سوره بقره گفت: خداوند قرآن را برای هدایت متقیان یعنی آن دسته از انسان‌هایی که نماز به پا می‌دارند، نه تنها نماز می‌خوانند، به غیب ایمان دارند و انفاق می‌کنند نه تنها با مال بلکه با جان و توان و هر آنچه دارند، فرستاده است و اکنون در این برهه حساس تاریخی به برکت قرآن کریم و عمل به قرآن دستاوردهایی خوبی را کسب کرده ایم.
جعفری افزود: پیروزی های جبهه مقاومت در برابر دشمنان اسلام و عزت و عظمت ایران اسلامی در بین سایر کشورها نتیجه عمل به دستور ظلم ستیزی قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه در بعد استکبارستیزی و مبارزه با ظلم آمده در قرآن کریم خوب عمل کرده ایم، بیان کرد: امروز اوج مبارزات جبهه مقاومت اسلامی با دشمنان اسلام است و پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت نتیجه عمل به آیات جهادی و استکبارستیزی قرآن کریم است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در عرصه داخلی از جمله اخلاق اجتماعی، معیشت و فرهنگی جامعه موفق نبوده ایم چرا که در این عرصه به دستورات قرآن عمل نکردیم و امیدواریم با برگزاری این محافل قرانی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع شود.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جامعه قرآنی نیازمند عمل به همه دستورات قرآن هستیم، ابراز کرد: به همت مسئولان اجرایی باید در بحث اخلاق، معیشت، اقتصاد، عدالت اجتماعی، اقتصادی و سایر آسیب های جامعه به سمت قرآنی شدن حرکت کنیم.
سردار جعفری با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه هستند و نیاز به ساماندهی از سوی مسئولان برای رسیدن به یک جامعه قرآنی دارند، اضافه کرد: در اوایل جنگ تحمیلی شاهد گسیل نیروهای مردمی به جبهه بودیم که بعد از فرار بنی ‌صدر این نیروها ساماندهی، توانمند سازی و تقویت شدند که پیروزی‌های بسیاری در برابر دشمنان کسب کردند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاربردی کردن فرامین قرآن کریم در جامعه تصریح کرد: تدبر در قرآن سفارش رهبری معظم است که مسئولان برای این مهم باید برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
وی گفت: حفظ قرآن خوب است اما حفظ موضوعی قرآن و آیات مرتبط با مسائل روز جامعه ما را به سمت حل مشکلات بر اساس راهکارهای قرآنی سوق می دهد.
سردارجعفری بیان کرد: راه حل برون رفت از آسیب‌های داخلی جامعه راه افتادن نهضت فکری، تدبر و فهم آیات قرآن است که لازمه این اتفاق عظیم حفظ موضوعی قرآن است و امیدواریم به برکت برگزاری جلسات و محافل قرآنی بتوانیم به فرمایشات و مطالبات رهبری معظم جامع عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به گروه خوارج که در جنگ صفین در مقابل ولی خدا ایستادند و قرآن را حکم قرار دادند، ابراز کرد: داعشی‌ها که اکنون حاکمیتشان از بین رفته ولی تفکرشان همچنان باقی است هم حافظ قرآن هستند و هم قرآن می‌خوانند، ولی تفکرشان همانند منحرفان صدر اسلام و خوارج، بیرون از دامنه ولایت است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حفظ و قرائت قرآن لازم است اما مشروط بر آنکه به فرمایشات رهبری معظم گوش فرا دهیم و ضمن تفکر و تدبر به دستورات آن نیز عمل کنیم.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه منویات رهبری معظم باید توسط نهادهای حاکمیتی پیاده سازی شود، گفت: مسئولان اجرایی باید همت کنند و در مسیر اجرای فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری گام بردارند تا مرحله سوم انقلاب که تشکیل دولت اسلامی است محقق و پس از آن جامعه اسلامی تشکیل شود.

captcha