بسیج دانشجویی نقش محوری در بصیرت دهی به جامعه دارد
کد خبر: 3670383
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه :

بسیج دانشجویی نقش محوری در بصیرت دهی به جامعه دارد

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروزه بسیج دانشجویی نقش محوری در بصیرت دهی به احاد جامعه و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب دارد.

رسول اصغر زاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ضمن تبریک هفته وحدت و روز دانشجو اظهار کرد: بسیج دانشجویی نقشی محوری در بصیرت دهی به جامعه دارد و همه دانشجویان باید همراه و همقدم با این تشکل و به دور از بازی های سیاسی و حاشیه نگاری به فعالیت در سطح دانشگاه ها پرداخته و افکارو اندیشه های خود را به سایر اقشار جامعه منعکس نمایند.

وی با اشاره به ناموفق بودن قشر دانشجو در بصیرت دهی به سایر اقشار جامعه بیان کرد : علت این عدم موفقیت محدود شدن دانشجویان به حوزه ها و زمینه های علمی خودشان است و نتوانسته اند افکار خود را به سطح جامعه انتشار دهند.

عضو شورای شهر ارومیه با تاکید بر لزوم حضور پرشور دانشجویان در فعالیت های قرآنی افزود: تمامی حرکات و فعالیت های قرانی و مذهبی موفق با مشارکت فعال قشر دانشجو و جامعه فرهیخته دانشگاهی کشور محقق شده است و نیاز است تا دانشجویان ما بیش از پیش در کنار رشته های تخصصی خود در خصوص مسائل و فعالیتهای دینی و قرآن و نهج البلاغه نقش پر رنگ خود را به ملسه ظهور بگذارند.

وی در ادامه گفت: 16 اذر روز دانشجویانی است که به عنوان قشر پیشرو در تصمیم گیری های جامعه از انها یاد می شود و در مقابل خوی استکباری و سفر رییس جمهور آمریکای جنایتکار به کشورمان واکنش نشان دادند.

اصغر زاده افزود: مسبب اصلی کودتای 28 مرداد در کشورمان همین کشور جنایتکار است که با این اقدام خود استقلال و امنیت ایران را خدشه دار کرد و با این وجود هنگام ورود به کشور ما نیز انتظار استقبال و احترام داشتند که دانشجویان انقلابی ما با خون خود از رییس جهمور این کشور استقبال کردند.

 

وی با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در مقابله با جنگ نرم تصریح کرد: دانشجویان و جامعه علمی کشور در فضای دانشگاهی باید مدافعان افکار دانشجویان در برابر هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمن باشند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش دانشجویان در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم پیاده روی اربعین امسال خاطرنشان کرد: حضور پرشور دانشجویان دلداده مکتب حسینی در این مراسم جهانی نشان از وجود روحیه عزت طلبی و ظلم ستیزی در این قشر فرهیخته دارد چنان که حتی از تقدیم جان خود در راه دفاع از ارزشهای اسلام و دفاع از مظلومان به عنوان مدافع حرم دریغ نکرده اند.

اصغر زاده خطاب به دانشجویان افزود: امیدواریم نقش دانشجویان آگاه و فعال جامعه در زمینه های مختلف و موضوعات گوناگو به بهترین وجه و درست ترین راه ممکن و بدون سیاست زدگی ایفا شود تا شاهد رشو و پویایی در جامعه خود باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه یاد اور شد: امروز بزرگترین رسالت قشر دانشجو ارتقای سطح علمی دانشگاهها و خود دانشجویان است تا در زمینه تولید علم گام های بیشتری بردارند و بتوانیم بر قدرتهای جهان از طریق دانش و قدرت علمی غالب شویم چراکه بدون پیشرفت علمی استکبارستیزی قشر دانشجو به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

captcha