جناح مترقی جهان اسلام بسیجی جهانی علیه تصمیم ترامپ شکل دهد
کد خبر: 3670403
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایکنا:

جناح مترقی جهان اسلام بسیجی جهانی علیه تصمیم ترامپ شکل دهد

گروه سیاسی: مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه دست حکام سعودی که ادعای حمایت از فلسطین را دارند در قضیه تصمیم ترامپ درباره قدس شریف رو شده است، اظهار کرد: جناح مترقی جهان اسلام به‌ویژه ملت‌ها با توجه به جایگاه مسجدالاقصی و حتی اطراف آن در قرآن، می‌توانند یک بسیج جهانی را علیه این تصمیم شکل دهند.

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) با اشاره به تصمیم ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، گفت: نکته نخست این است که آمریکا خبیث است و چنین نظامی که با اشغالگری و تجاوز به حقوق ساکنین اصلی آن سرزمین یعنی سرخپوست‌ها ایجاد شده و تمام تاریخ آن پر از بدعهدی نسبت به سرخپوست‌هاست، باید از یک رژیم که خوی اشغالگری، جنایت و کودک کشی دارد، حمایت کند؛ چرا که جنس آن‌ها یکی است.

وی با بیان اینکه این تصمیم، اتفاق جدیدی نیست، تصریح کرد: این مصوبه از سال ۱۹۹۵ وجود دارد و رؤسای جمهوری قبلی آمریکا جرئت اجرایی کردن آن را نداشتند، اما ترامپ که عصاره خباثت‌های آمریکاست، در شرایطی که کمک گرفتن او از روس‌ها برای پیروزی در انتخابات محرز شده، نیازمند حمایت صهیونیستهاست لذا به دنبال دادن این امتیاز راهبردی به آنهاست.

مشاور وزیر امور خارجه، با بیان این که اقدام اخیر ترامپ، فرصت خوبی را در اختیار جهان اسلام قرار می‌دهد که بعد از شکست توطئه داعش، قضیه فلسطین را به اولویت اول جهان اسلام بازگرداند، گفت: این تصمیم، مسئله کوچکی نیست و خلاف تمام مصوبات بین‌المللی است و جهان اسلام باید از این فرصت بهترین بهره را ببرد.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: امروز بیداری خوبی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در جهان ایجاد شده است تا جایی که حتی در اروپا که تا قبل از جنگ ۲۰۰۸ تصور می‌کردند فلسطینی‌ها ظالم و صهیونیست‌ها مظلوم هستند، امروز متوجه شده‌اند که مسئله عکس آن است و حتی نسبت به ورود کالا از شهرک‌ها که اساس اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است حساسیت نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه دست حکام سعودی که ادعای حمایت از فلسطین را دارند در این قضیه رو شده است، اظهار کرد: جناح مترقی جهان اسلام به ویژه ملت‌ها با توجه به جایگاه قدس شریف و حتی اطراف آن در قرآن، می‌توانند یک بسیج جهانی را علیه این تصمیم شکل دهند.

مشاور وزیر امور خارجه در پایان تأکید کرد: تصمیم ترامپ در اعلام پایتختی قدس برای فلسطین اشغالی و انتقال سفارت امریکا در عمل اجرایی نخواهد بود.

captcha