جنبش دانشجویی منفعل شده است
کد خبر: 3670449
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

جنبش دانشجویی منفعل شده است

گروه اجتماعی: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جنبش دانشجویی منفعل شده است، گفت: انتظار می‌رود جنبش دانشجویی، مسائل اساسی جامعه را به صورت فعال‌تر دنبال کند و در سطح دانشگاه‌ها و جامعه تاثیرگذار باشد.

سید ایمان موسوی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز جنبش دانشجویی، اعتراض دانشجویان به حضور رئیس جمهور آمریکا به  تهران در 16 آذر سال1332 است.

وی افزود: در جریان انقلاب اسلامی، دانشجویان  تاثیر و نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند، همچنین پس از انقلاب نیز یک‌سری اختلافات و جنگ‌های داخلی در کشور به‌وجودآمد که عمدتا تحت‌نظر مجاهدین خلق اداره می‌شد و در این شرایط دانشجویان نقش تعیین کننده‌ای در خنثی کرن توطئه‌های داخلی و خارجی شمنان داشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با گذشت زمان، جنبش دانشجویی منفعل شده است، گفت: انتظار می‌رود جنبش دانشجویی، مسائل اساسی جامعه را به صورت فعال‌تر دنبال کند و در سطح دانشگاه‌ها و جامعه تاثیرگذار باشد.

موسوی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی از مهمترین دلایل انفعال جنبش دانشجویی است، افزود: دغدغه‌های دانشجویان تغییر کرده و نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش سطح مطالعه در بین آنان هستیم که یکی از دلایل آن همین تغییر دغدغه‌های دانشجویان است.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی نیاز به آگاهی دارد و آگاهی حاصل مطالعه و فعالیت‌های مختلف روشن‌بینانه است. جنبش دانشجویی می‌تواند در بحث‌های سیاسی و اتفاقات مختلف با واکنش‌ها و بیانیه‌های خود نقش‌آفرینی کند و تاثیرگذار باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جنبش دانشجویی همچنین در زمینه‌های فرهنگی و علمی هم به همین صورت می‌تواند فعالیت داشته باشد. زمینه‌هایی مانند بسیج و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل می‌توانند جنبش داشجویی توام با همبستگی فراهم کنند و تاثیر به‌سزایی در سطح جامعه داشته باشند.

موسوی خاطر نشان کرد: روش‌های مختلفی برای جهت‌دهی به افکارعمومی وجود دارد و جنبش دانشجویی در صورتی می‌تواند این کار را انجام دهد که خود در آن زمینه‌ها، آگاهی‌های لازم را به دست آورده باشد و در صورتی که این آگاهی به خوبی وجود داشته باشد، قطعا می‌تواند افکار عمومی جامعه را در جهت مناسب و رشد مناسب هدایت کند.

captcha