برگزاری محفل انس با قرآن با حضور بیش از 600 نفر از دانشجویان علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 3670450
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور بیش از 600 نفر از دانشجویان علوم پزشکی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری و بیش از 600 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی امروز، 16 آذرماه در تالار ابن سینا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محفل انس با قرآن به همت مرکز قرآن و عترت با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری و بیش از 600 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در تالار ابن سینا برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن عارضی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم با اشاره به فضیلت‌های قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن راه عبور از تاریکی به سوی نور است.
وی افزود: راه دور کردن قرآن از مهجوریت و غریبی٬ گذاشتن وقت جهت مأنوس شدن با آیات الهی و تلاش برای رسیدن به مقاصد قرآن است.
حجت الاسلام عارضی با اشاره به مشکلات پیش روی مسلمانان اعلام کرد: مشکل ‏بزرگ مسلمين اين است که قرآن کريم را کنار گذاشته و تحت لواي ديگران درآمده‌‏اند.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان یادآور شد: از مطالعه و دقت در آثار مکتوب و اظهارات شفاهي حضرت امام(ره)چنين بدست می‌آید که دو عامل مشغوليت‏ به غير این کتاب آسمانی و تلاش‌هاي تبليغي دشمنان سبب مهجوريت قرآن بین مسلمانان شده است.
لازم بذکر است؛ در این مراسم قاریان برجسته کشوری و استانی آقایان حسین عبدالملکی و صداقت با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید زینت بخش این مراسم نورانی بودند، همچنین اجرای گروه نالی با دف نوازی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه‌های این آئین بود.
یادآور می شود؛ در پایان با اهدای جوایزی از 120 نفر برگزیدگان قرآنی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با برگزاری مراسم قرعه کشی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است؛ دانشگا ه علوم پزشکی کردستان رشد 5 برابری شرکت در بیست و دومین جشنواره قرآن عترت را داشته است.

captcha