سطح مطلوب نیمی از حفاظ کل مقطع نوجوانان و جوانان طی دومین روز رقابت‌ها
کد خبر: 3670460
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
ماندگار بیان کرد:

سطح مطلوب نیمی از حفاظ کل مقطع نوجوانان و جوانان طی دومین روز رقابت‌ها

گروه مسابقات: داور بخش صحت حفظ یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: بیش از نیمی از حفاظ در مقطع زیر 16 سال و 16 تا 30 سال که امروز، 16 آذرماه در جایگاه قرار گرفتند، از سطح خوبی برخوردار بودند.

الهام ماندگار(منگلی)، داور بخش صحت حفظ یازدهمین دوره مسابقات قرآن سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در نوبت صبح امروز، ۱۶ آذرماه شاهد رقابت ۱۷ نفر از حافظان کل در مقطع سنی زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال بودیم.
وی ادامه داد: سؤالات به صورت سه سؤال هفت سطری از هر ۱۰ جزء طبق روال دیگر مسابقات بود. سطح حفظ تعدادی، آنگونه که باید مطلوب نبوده است، اما بیش از نیمی از حفاظ که در جایگاه قرار گرفتند سطح خوبی داشتند.
ماندگار بیان کرد: به ویژه از جهت صحت حفظ که من داور این بخش بودم، توانستند، نمرات خوبی را کسب کنند.
داور بخش صحت حفظ این دوره از مسابقات در خصوص نحوه قرعه‌های شرکت‌کنندگان، تصریح کرد: این قرعه‌ها ترکیبی از آیات مشابه، غیرمتشابه، اول صفحه، انتقال صفحه، انتقال سوره و... بر اساس شماره حضورشان معین می‌شود.
وی با اشاره نقطه قوت این دوره از مسابقات نسبت به ۱۰ دوره گذشته، ادامه داد: نکته‌ای که برایم محسوس بود نظم خوب حین برپایی مسابقات بود از این جهت که تعداد شرکت‌کنندگان زیاد بوده است، اما با زمانبندی خوبی که انجام شده است، داور دچار خستگی مفرط و سردرگمی نمی‌شود و متسابقین سر زمان و موعدی که برایشان مشخص شده است در سالن مسابقه حضور پیدا می‌کنند که این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی است که از قبل انجام شده است. نظم در کار‌ها موجب می‌شود که امور به خوبی جلو رود و شاهد نتایج خوب باشیم.
ماندگار عنوان کرد: همچنین در هر روز شاهد پنج نوبت رقابت، دو نوبت در صبح و سه نوبت در بعدازظهر تا ساعت ۲۰ خواهیم بود.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
captcha