تقوا موجب رسیدن انسان به درجات عالی معنوی می‌شود
کد خبر: 3670486
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

تقوا موجب رسیدن انسان به درجات عالی معنوی می‌شود

گروه معارف: یک کارشناس مسائل مذهبی و دینی اظهار کرد: تقوا یکی از فضیلت‌های اخلاقی به شمار می‌آید که موجب رسیدن انسان به درجات عالی معنوی می‌شود، یکی از ویژگی‌های تقوا این است که موجب افزایش رزق می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، کارشناس مسائل مذهبی و دینی  در گفت‌‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اظهار کرد: تقوا یکی از فضیلت‌های اخلاقی به شمار می‌آید که موجب رسیدن انسان به درجات عالی معنوی می‌شود، یکی از ویژگی‌های تقوا این است که موجب افزایش رزق می‌شود.

وی، گفت: معنای رزق ابتدا فقط در مورد خوراکی‌ها و هر غذایی که به انسان می‌رسد صدق می‌کرد چه‌دهنده اش معلوم باشد و چه معلوم نباشد، سپس در معنای آن توسعه داده شد و بر هر سودی که به انسان می‌رسد اطلاق می‌شود هرچند که غذا نباشد، بنابراین اعتبار، رزق شامل همه مزایای زندگی اعمّ از مال، جاه، عشیره، یاران، علم، جمال و ....نیز می‌شود.
وی با استناد به آیه 58 سوره ذاریات خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: خداوند روزى‏دهنده و صاحب قوّت و قدرت است.
حجت‌الاسلام همزبان ادامه داد: فرد متقی حتی از جایی که خودش هم انتظار ندارد از جانب خداوند متعال برایش رزق می‌رسد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر انسان واقعا خداوند متعال را رازق بداند برای کمی یا زیادی رزق حسرت نمی‌خورد، چرا که این خداوند است که رزق او را تعیین می‌فرماید.
وی بااشاره به فرموده حضرت علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: روزى دو قسم است، يكى آن كه تو آن را مى‏جويى، و ديگر آن كه او تو را مى‏جويد
حجت الاسلام همزبان از نیاز به علت داشتن رزق گفت و تاکید کرد: رزق برای به وجود آمدن نیاز به علت دارد و علتش نیز همان رحمانیّت خداوند متعال است.

captcha