کمک 15 میلیارد ریالی خیران در نورآوران سلامت
کد خبر: 3670489
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

کمک 15 میلیارد ریالی خیران در نورآوران سلامت

گروه اجتماعی: نورآوران سلامت سه دوره در سال برای خدمات رسانی به بیماران محروم در مناطق محروم حضور دارند و اعتبار هر دوره مبلغ 5 میلیارد ریال است که تا کنون دو میلیارد و 500 میلیون ریال آن از سوی خیران تأمین شده است.

محسن انتظاری، رئیس بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: با استقرار تیم نورآوران سلامت از 15 مهرماه سال جاری تاکنون 2 هزار و 300 نفر در بخش چشم پزشکی و هزار و 300 نفر در بخش دندانپزشکی به صورت رایگان ویزیت و معاینه شده اند.
وی با اشاره به تعداد خدمات بنیاد نورآوران سلامت در تایباد بیان کرد: طی چهار دوره تعداد 190 عمل جراحی چشم قرار گرفته که از این تعداد 30 نفر جهت عمل اضطراری به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان تایباد اعزام شدند همچنین دو هزار و 400 نفر خدمات دندانپزشکی از قبیل ترمیم، معالجه، جرم گیری و کشیدن دریافت کردند.
رئیس بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با بیان اینکه تاکنون تعداد 659 عینک تجویز و قسمت بیشتر آن تحویل داده شده است، گفت: همچنین 27 نفر برای پروتز دندان به صورت کامل و غیرکامل در دهستان کرات شناسایی و خدمات دریافت کردند.
وی به خدمات بنیاد نورآوران سلامت در طول 12 دوره اشاره و اظهار کرد: بنیاد نورآوران سلامت طی این دوره در 12 مرکز 9 استان حضور داشته و در این مدت تعداد 56 هزار نفر در بخش چشم ویزیت شده و دو هزار و 400 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند، همچنین تعداد 27 هزار نفر در بخش دندانپزشکی ویزیت شده که از این تعداد به 40 هزار نفر خدمات رسانی شده است.
انتظاری در مورد توزیع عینک توسط بنیاد نورآوران سلامت گفت: تاکنون در طی این 12 دوره در کشور تعداد 19 هزار و 200 نفر عینک دریافت کرده اند. گفتنی است، 600 نفر پزشک و کادر پزشکی به صورت رایگان در بنیاد خیریه نورآوران سلامت در حال خدمت رسانی به محرومان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
یادآور می شود، از جمعیت 118 هزار نفری شهرستان تایباد 40 هزار نفر در روستاها ساکن هستند که بعد از شناسایی به صورت کاملا رایگان توسط بنیاد خیریه نورآوران سلامت ویزیت و درمان می شوند.
مقصد بعدی نورآوران سلامت روستای رودان در شهرستان بندرعباس است.

captcha