آگاهی بخشی به جوامع اسلامی؛ رسالت نهادهای تقریبی در دوران پساداعش
کد خبر: 3670506
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
آیت‌الله تسخیری در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

آگاهی بخشی به جوامع اسلامی؛ رسالت نهادهای تقریبی در دوران پساداعش

گروه سیاسی: مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، گفت: باید در دوره جدیدی که داعش از بین رفته بر ضرورت وحدت میان امت اسلامی بر اساس آیات قرآن، بیش از پیش تأکید کنیم و برای نیل به این هدف ارزشمند، نهادهای تقریبی و وحدت آفرین را تقویت سازیم. همچنین آگاهی بخشی به مسلمانان، باید جز وظایف لاینفک این نهادهای تقریبی و وحدت آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اعلام رسمی شکست داعش، خبر مسرت بخشی برای کشورهای مسلمان منطقه بود و امت اسلامی را نسبت به نابودی جریانات تروریستی تکفیری در منطقه امیدوار کرده است؛ اما چون داعش و سایر گروههای تروریستی یک ایدئولوژی محسوب می شوند، با توسل به ابزار نظامی هیچگاه تفکر متعلق به آن نابود نخواهد شد، بنابراین نابودی کامل تفکرات تروریستی تکفیر باید از طریق دیگری و آن هم در بعد نرم افزاری و فرهنگی پیگیری شود.
آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، در حاشیه سی‌ویکمین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی طی گفت‌‌وگویی با ایکنا ضمن تأکید بر اهتمام حکومت‌های اسلامی در حفظ موفقیتهای اخیر جوامع مسلمان، برابر تروریست‌های تکفیری به واسطه  وحدت، تصریح کرد: خوشبختانه همدلی و هم‌صدایی مردم مسلمان عراق و سوریه و پشتیبانی آن‌ها از ارتش و دولت‌‌، باعث شد تا تقدیر شومی را که جبهه وهابی – صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا برای ملل مسلمان منطقه برنامه‌ریزی کرده بودند، شکست بخورد.

آگاهی بخشی به جوامع اسلامی؛ جزیی از وظایف لاینفک نهادهای تقریبی و وحدت آفرین

وی ادامه داد: با نابودی داعش ما باید یک مرحله به جلو حرکت کنیم و با همکاری نهادهای آموزشی و تربیتی که وظیفه تربیت نخبگان و فرهیختگتان جامعه اسلامی را بر دوش دارند، مردم جامعه را نسبت به آثار شوم و پلید تفکرات تکفیری آگاه سازند تا دیگر این جوامع، به‌ویژه منطقه شاهد بحران جدیدی از این نوع نباشد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در پایان گفت: عده‌ای سودشان در نفاق میان امت اسلامی و جنگ‌افروزی در منطقه است و ما نباید بگذاریم که آن‌ها در این راه موفق شوند. بنابراین باید در دوره جدیدی که داعش از بین رفته بر ضرورت وحدت میان امت اسلامی بر اساس آیات قرآن، بیش از پیش تأکید کنیم و برای نیل به این هدف ارزشمند، نهادهای تقریبی و وحدت آفرین را تقویت سازیم. همچنین باید آگاهی بخشی به مسلمانان، جز وظایف لاینفک این نهادهای تقریبی و وحدت آفرین باشد.

captcha