خلق دنیای انسانی‌تر و عادلانه‌تر نیازمند توجه به رسالت‌های دانشجویان است
کد خبر: 3670509
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

خلق دنیای انسانی‌تر و عادلانه‌تر نیازمند توجه به رسالت‌های دانشجویان است

گروه فرهنگي: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان این‌که تأثیرگذاری در جامعه و رسیدن به هدف بزرگی چون خلق دنیای انسانی‌تر و عادلانه‌تر نیازمند توجه به رسالت‌های دانشجویان است، گفت: اگر براي تک‌تک دانشجویان نقش فعال در این راستا در نظر گرفته شود؛ بی‌شک می‌توان شاهد تأثیرگذاری آن‌ها بر پیرامون بود.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: طبق فرمایش شهید بهشتی رسالت دانشجو و دانشگاه این است که در برابر دردهای جامعه برای همیشه حساس باقی بماند.
وی افزود: حساسیت‌های موجود در جامعه می‌تواند شامل عقب‌ماندگی تکنولوژی، مشکلات اجتماعی، پایین بودن بهره‌وری، مشکلات بیکاری و امثال آن باشد که دانشجو باید نسبت به آن احساس درد داشته باشد که این امر بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: جامعه دانشجویان و دانشگاهی باید بدانند نسبت به مردم و جامعه که آن‌ها را مورد حمایت قرار داده‌اند مدیون هستند، چرا که قسمت عمده درآمدها و بودجه دانشگاه‌های دولتی و حمایت‌هایی که از دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد، توسط مردم انجام می‌شود.
موسی خانی ادامه داد: امروز مردم چشم امید به تحولات جامعه و دانشگاه‌ها داشته و باید بدانیم نسبت به آن‌ها مدیون هستیم لذا هر کس در هر جایگاهی که هست باید برای رفع دغدغه‌های مردمی و نظام اسلامی تلاش کند.
بنیان‌گذار و رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران با تأکید بر اینکه ارتقاء، رشد و داشتن آگاه‌های سیاسی و غیره موردتوجه دانشگاه‌ها است، گفت: کار اصلی دانشگاه‌ها تربیت نیروهایی است که در خلق جامعه بهتر تلاش کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تأکید کرد: در چشم‌انداز دانشگاه‌های برتر جهان خلق دنیای انسانی‌تر و عادلانه‌تر به‌خوبی دیده می‌شود که این امر و مأموریت مهم باید توسط دانشجویان، محققان و جامعه دانشگاهی به‌عنوان یک وظیفه موردتوجه قرار بگیرد.
وی با بیان این‌که تأثیرگذاری در جامعه و رسیدن به هدف بزرگی چون خلق دنیای انسانی‌تر و عادلانه‌تر نیازمند توجه به رسالت‌های دانشجویان است، عنوان کرد: اگر براي تک‌تک دانشجویان نقش فعال در این راستا در نظر گرفته شده و به این امر بسنده نشود که دانشجویان تنها واحدهای درسی خود را برای دریافت یک شغل بگذرانند بی‌شک می‌توان شاهد تأثیرگذاری آن‌ها بر پیرامون خود بود.
موسی خانی با تأکید بر اینکه داشتن اراده لازم می‌تواند گامی بزرگ برای دستیابی به این هدف باشد، ادامه داد: بيشتريت تقاضا در میان دانشجویان، تعامل جدی دانشگاه با حوزه‌های اجتماعی و صنعتی و دیده شدن نقش مؤثر و فعال دانشجویان در سرنوشت جامعه است.
این مسئول یادآور شد: اگر در حوزه‌های مختلف از حضور پررنگ این ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده و از دیدگاه‌های اساتید به‌عنوان فرهیختگان و مشاورین ارشد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در بهبود و رشد و پیشرفت استان بهره برده شود، احساس معنی‌دار بودن در آن‌ها تقویت خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان عنوان کرد: دانشگاه منشأ تأثیرگذاری در جامعه است لذا در صورتی که هویت و جایگاه واقعی خود را در استان داشته باشد می‌تواند پاسخی برای مطالبات دانشجویان بوده و استان قزوین را نیز به‌عنوان یک استان پیش‌رو در کشور تبدیل کند.

captcha