دانشجویان سیاسی باشند، اما بازی نخورند
کد خبر: 3670510
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

دانشجویان سیاسی باشند، اما بازی نخورند

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، محیط دانشگاه، محیط فهم سیاسی، آگاهی و تحلیل سیاسی است؛ دانشجویی که سیاسی نباشد، مسئولیت اجتماعی هم ندارد، اما نباید بازی بخورند، نباید دچار سیاسی‌بازی شوند.

دکتر احمد ناصری، عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: دوران دانشجویی، فرصتی ارزشمند است که خداوند در اختیار انسان قرار می‌دهد، بنابراین باید به بهترین شکل از این نعمت استفاده کرد.
وی ادامه داد: دوران دانشجویی، فرصتی است تا دانشجو خود را از لحاظ علمی، روحی و معنوی تقویت کند، چراکه در یک محیط علمی قرار گرفته و زمان دارد تا خودسازی کند، شاید در بقیه عمر، چنین فرصتی فراهم نباشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانشجوی ما باید تیزهوش و مسئولیت‌پذیر باشد؛ زیرا جامعه از کسی که اهل مطالعه و تفکر است، انتظاراتی دارد و دانشجو باید عمل و رفتارش در جامعه، نمود تفکرات و مطالعاتش باشد.
وی افزود: اگر روزی در گوشه‌ای از کشور، مردم دچار مشکل شوند، انتظار اول از افراد روشنفکر است که در صحنه حضور داشته باشند و کمک کنند؛ کسی که ادعای روشنفکری می‌کند و در این مسیر قدم بر می‌دارد، طبیعتا در بحران‌ها و مسائل اجتماعی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.
ناصری اظهار کرد: جدایی سیاست از دانشگاه، به هیچ وجه کار درستی نیست؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب، محیط دانشگاه، محیط فهم سیاسی، آگاهی و تحلیل سیاسی است؛ دانشجویی که سیاسی نباشد، مسئولیت اجتماعی هم ندارد، اما نباید بازی بخورند، نباید دچار سیاسی‌بازی شوند.
وی ادامه داد: سیاست در دانشگاه دو معنا دارد؛ یکی اینکه آگاه باشیم و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، حضوری فعال داشته و بی‌تفاوت نباشیم؛ دوم اینکه احزاب سیاسی از دانشجویان برای رسیدن به قدرت، سوء استفاده کنند. نباید این دو را با هم اشتباه گرفت.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: دانشجو نباید وارد دسته‌بندی‌های سیاسی شود و برای یک جریان خاص، ابزار شود؛ اما از طرفی نباید روحیه آرمان‌گرایی خود را از دست بدهد.

captcha