شهید حججی؛ الگوی بی‌بدیل تاسی از مکتب عاشورا
کد خبر: 3670525
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
حججی: مطرح کرد:

شهید حججی؛ الگوی بی‌بدیل تاسی از مکتب عاشورا

گروه اجتماعی: پدر شهید حججی با بیان این‌که پیروی از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) باعث شد که محسن به‌عنوان شهید پرافتخار مدافع حرم انتخاب شود، اظهارکرد: شهید محسن حججی الگوی بی‌بدیل تاسی از مکتب عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، پدر شهید محسن حججی، عصر پنج‌شنبه، ۱۶ آذرماه در آئین نکوداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، درباره ویژگی‌های شخصیتی فرزند شهیدش محسن حججی، گفت: یکی‌از مهم‌ترین ویژگی‌های محسن این بود که او مرد عمل بود و با دغدغه در حوزه فرهنگی، به کار و فعالیت در این عرصه پرداخت.
وی اظهارکرد: انتخاب همسر یکی‌از بهترین انتخاب‌های محسن بود، چراکه همسرش باوقار، وفادار و همراه او بود، محسن از ابتدا راه سعادت را برگزیده و شهادت را انتخاب کرده بود، به‌طوری‌که یکی‌از شروط ازدواج وی با همسرش این بود که مانع تحقق این آرزوی او نشود.
پدر شهیدحججی ادامه داد: محسن نظاره‌گر نبود، بلکه برای دفاع از امنیت کشورش و حرم حضرت زینب(س) به میدان رفت و نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد و به آرزوی خود که همانا شهادت بود، رسید.
وی در خصوص لحظات اسارت و شهادت فرزند شهیدش، گفت: از یک صبح تا عصر طول کشید که متوجه اسارت و سپس شهادت محسن شدیم و آن روز سخت‌ترین زمان زندگی‌مان بود کمااینکه زمان خداحافظی محسن در انتظار بازگشت او نبودیم، اما انتظار اسارتش را هم نداشتیم، بنابراین بعد از شنیدن خبر اسارت فرزندمان برای او آرزوی شهادت کردیم و وقتی‌که تصویر شهادتش را دیدیم، آرامش گرفتیم.
پدر شهیدحججی با اشاره به این‌که شهادت فرزند شهیدش عزت، افتخار و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، تأکید کرد: مدافعان زیادی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و سوریه به دفاع از حریم آل‌الله پرداختند، اما خداوند متعال جوان 25 ساله‌ای را انتخاب کرد که رهبر معظم انقلاب از او به‌عنوان حجت خداوند یاد کرده است.
وی گفت: محسن جوان دهه هفتادی بود که همچون دیگر جوانان دغدغه فرهنگی داشت و در محیط دانشگاهی و فضای مجازی تحصیل و فعالیت کرد، اما آن‌گونه زندگی کرد که خداوند متعال عاشق او شد.
پدر شهیدحججی اظهارکرد: محسن نه وزیر بود، نه وکیل و نه سردار سپاه، اما خداوند متعال آن‌چنان به این جوان گمنام عظمت بخشید که نامش را جهانی کرد و البته همه این افتخارات مدیون استواری و استقامت شهید بود در راهی که انتخاب کرد و به موفقیت رسید.

captcha