انتفاضه؛ تنها راه حل مسئله فلسطین/ تصمیم ترامپ، غصب مضاعف است
کد خبر: 3670529
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
خطیب جمعه تهران عنوان کرد:

انتفاضه؛ تنها راه حل مسئله فلسطین/ تصمیم ترامپ، غصب مضاعف است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار کرد: ترامپ با این تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، خط قرمزی بر تمام مذاکرات هفتاد ساله کشید و نشان داد تنها را حل مسئله فلسطین، انتفاضه است و باید تا می‌توان به این رژیم اشغالگر و جنایتکار آسیب زد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، خطیب جمعه تهران، در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: اگر می‌خواهید در برابر گناه و معصیت بیمه شوید، این بیمه با تقوا حاصل می‌شود بنابراین برای خداوند حریم نگه دارید و خودتان را در محضر مبارکش ببینید چراکه بازدارنده است.
وی افزود: اگر کسی در وادی گناه افتاد، دیگر در سراشیبی قرار می‌گیرد و تا ته دره خواهد رفت. گناهان همانند این است که تشنه‌ای، آب شور بخورد و سیراب نمی‌شود تا سرانجام سر از کفر در‌ می‌آورد. ان‌شاءالله که همه ما در این بیمه ذات مقدس ربوبی قرار بگیریم که همانا تقواست.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: در خطبه دوم به هشت مناسبت و سه تحلیل اشاره می‌کنم. مناسبت اول این است که کشور همچنان به عطر مقدس خاتم انبیاء محمد مصطفی و امام صادق(ع) معطر است و این را به محضر شما خوبان تبریک عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که رهرو راه این گلهای بی‌خار عالم هستی باشیم.
وی یادآور شد: روز گذشته، روز دانشجو بود. دانشجو و طلبه دو بال علم در این کشور هستند. از دانشجویان عزیز می‌خواهم آن بهانه که باعث نامگذاری چنین روزی شد را پاس بدارند؛ آن بهانه، ایستادگی در مقابل دولت متجاوز آمریکا و مسئولان آن بود و امروز هم دانشجویان ما می‌توانند با درس عمیق، تعهد و بصیرت، همان نقش را ایفا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی تأکید کرد: مناسبت سوم این است که برخورد قاطع سردار سلیمانی با نامه رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا، برخورد عزتمندانه‌ای بود که نامه را باز نکرده به خود آنها بازگرداند. خود آنها اعتراف کردند که چنین نامه‌ای را به این سردار سرافراز فرستانده‌اند.
وی ادامه داد: مناسبت چهارم، پیروزی عزیزان ما در تیم وزنه‌برداری در مسابقات جهانی و همچنین افتخارآفرینی پهلوان علیرضا کریمی است که در مصاف با ورزشکار رژیم صهیونیستی قرار نگرفت؛ چون این رژیم جعلی است. موضع ایشان از پیروزی کمتر نیست و مایه عزت ایرانیان شد و ما به چنین ورزشکاری می‌بالیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مناسبت پنجم این است که هفته آینده سالگرد شهادت سومین شهید محراب، آیت الله شهید دستغیب است که به حق، عالمی وارسته، پیشگام در انقلاب و مهذب در نفوذ و بصیر بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی عنوان کرد: مناسبت ششم این است که دوشنبه، روز درگذشت میرزا جواد آقای تهرانی است که هر وقت ایشان را می‌دیدید به یاد خدا می‌افتادید. هفتمین مناسبت، در گذشت مرحوم چایچیان شاعر اهل بیت(ع) است؛ ایشان مرد بزرگی بود و عمر 94 ساله ایشان در مسیر خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) گذشت.
وی یادآور شد: مناسبت ششم این است که هفته گذشته مردم میانه به خوبی از دهقان فداکار تجلیل کردند. وی کار بزرگی انجام داد. ایشان اهل جبهه هم بود و فرزند وی هم جانباز بوده است.
خطیب جمعه تهران بیان کرد: در ادامه به چند مطلب در تحلیل مطالب روز اشاره می‌کنم. اول اینکه مسئله زلزله در نقاط مختلف کشور از یاد رفتنی نیست. الحمدلله مردم در این عرصه سنگ تمام گذاشتند و باید به نوع‌ دوستی آنها آفرین گفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: نکته دیگر این است که به سمت سرما می‌رویم و انتظار این است که مسئولان به گونه‌ای به داغدیدگان و مصیبت دیدگان زلزله کرمانشاه رسیدگی کنند که در این سه ماه زمستان به آنها سخت نگذرد. مسئله دیگر این است که کشور ما زلزله خیز است و لازم است مسئولان به استحکام بناها بپردازند و در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند تا در حوادث غیرمترقبه آسیب‌های اینچنینی نبینیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئولان ما هم سنگ تمام گذاشتند اما ضد انقلاب تلاش‌های بسیاری کردند که این تلاش‌ها را اندک جلوه دهند. اگر این تلاش‌ها نبود کشته‌ها بسیار بیشتر می‌شد بنابراین باید به مسئولان محترم و خدمتگذار اعتماد کنیم اما نباید به کم قانع باشیم
وی با اشاره به امضای انتقال سفارت آمریکا به قدس از سوی ترامپ ادامه داد: خود مسئولان آمریکا می‌گویند این رئیس جمهور آمریکا مشکل روانی دارد و باید قبل از اینکه مشکلات دیگری پدید آورد وی را درمان کنند. نکته دیگر این است که حدود هفتاد سال است که فلسطین اشغال شده و در این مدت هم دنیای استکبار حامی این اشغال ظالمانه بوده است و این تصمیم اخیر، غصب مضاعف است و نه تنها جهان اسلام باید در برابر این تجاوز آشکار بایستد بلکه همه جهان باید در این زمینه ایستادگی کنند.
خطیب جمعه تهران گفت: باید در این زمینه اقدام عملی انجام داد و واکنش‌های زبانی کفایت نمی‌کند و واکنش عملی هم همان است که سیدحسن نصرالله گفتند؛ باید همه کشورها سفرای خود را از فلسطین اشغالی فراخوانده و سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی را تعطیل کنند. باید این فریاد و خروش تا عقب نشینی رژیم صهیونیستی از این تصمیم ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی عنوان کرد: نکته بعدی در مورد حرکت شما بعد از نماز جمعه است که نباید آن را دستکم بگیرید چراکه اقدامی خداپسندانه است. نکته دیگر این است ترامپ با این تصمیم خود خط قرمزی بر تمام مذاکرات هفتاد ساله کشید و نشان داد تنها را حل مسئله فلسطین، انتفاضه است و باید تا می‌توان به این رژیم اشغالگر و جنایتکار آسیب زد.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: مسئله دیگر این است که جهان اسلام توجه داشته باشند که مسلمان باید غیرت داشته باشد و اگر الان فریاد نکشید، چه زمانی می‌خواهید فریاد بکشید. غیر شما کجا رفته که اینچنین از عربیت و اسلامیت حرف می‌زنید اما از مسلمانان عرب فلسطینی و از قبله اول مسلمین دفاع نمی‌کنید و باید گفت هرکس الان به میدان نیاید قطعا بی غیرت است. خداوند به کرم خود، شر دشمنان اسلام را از سر مسلمانان بردارد و توطئه گران را نابود کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی عنوان کرد: گذشته‌ها گذشت و گویا با یک چشم بر هم زدن، دیروز بود که گفتند آغاز سال 1396 است و با یک چشم بر هم زدن دیگر خواهند گفت آغاز سال 1397 است. مولا علی(ع) می‌فرمایند: گذشته‌ها گذشت؛ گذشته‌هایی که باید اعتراف کنیم با غفلت از یاد خدا گذشت.
وی افزود: ما هرچه داریم از ذات مقدس خداوند است. امیر المؤمنین(ع) در خطبه 86 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: چند روزی بیشتر از عمر باقی نمانده، از این چند روز بهره ببرید. این همه عمر در مسیر اطاعت شیطان گذشت، بگذار چند روزی هم در مسیر اطاعت خداوند باشد. مدت‌های فراوانی با بی‌خبری از خداوند گذشت، بگذار این چند روز باقی‌مانده با عشق به خدا بگذرد. قطعا می‌رسد زمانی که «ای کاش» می‌گوئیم.
خطیب جمعه تهران یادآور شد: قبل از آنکه به چنین روزی برسیم، ایام باقی‌مانده را دریابیم. قبلا در خطبه‌های اول نماز جمعه، سخن از سبک زندگی قرآنی داشتیم. خداوند متعال در قرآن کریم موفقیت جامعه اسلامی را در گرو چهار امر می‌داند که شامل صبر، مصابره، مقاومت و مرابطه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید باید مراقب مرزهایتان باشید و نگذارید دشمن در مرزهای شما نفوذ داشته باشد. این مرزها دارای ابعادی است که بعد اول این مرز، مرز سیاسی است و باید مراقب باشید مرز سیاسی نظام اسلامی آسیب نپذیرد.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود از امامان حق و عادل جامعه اسلامی حمایت کنید و آنها را تنها نگذارید؛ آنچنان که امام حق علی(ع) تنها ماند. در روایت دیگری آمده است که از امامی که به وی اقتدا می‌کنید، دفاع کنید. شاکله نظام سیاسی با رهبر شکل می‌گیرد و اگر رهبری در هر نظام سیاسی آسیب ببیند، شاکله آن نظام به هم خورده است.
خطیب جمعه تهران در گفت: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 146 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: نخ تسبیحی که مهره‌ها را دور هم قرار می‌دهد، رهبر جامعه است و اگر آسیب ببیند، دیگر نمی‌توان این مهره‌ها را در جامعه در کنار هم قرار داد.
وی افزود: مرز دیگری که مرابطه در مورد آن صدق می‌کند، مرز فرهنگی است. انقلاب اسلامی ما بر پایه انقلاب فرهنگی شکل گرفت که شامل انقلاب در بینش‌ها، دانش‌ها و ارزش‌ها بود. فرهنگ ستمشاهی فروریخت و جای آن فرهنگ اسلامی آمد. اگر دشمنان بتوانند دوباره جابه جایی صورت دهند و فرهنگ اسلامی، جای خود را به فرهنگ دیگران بدهد، تردید نکنید که انقلاب اسلامی آسیب می‌بیند.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رهبر انقلاب از آغاز رهبری خود، از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی سخن می‌گویند و این نشان دهنده درک این خطر است. نقش اول در این عرصه بر عهده علما، دانشمندان و فرهیختگان است و عالمان دین و فرهیختگان نباید در برابر آسیب به فرهنگ آرام بگیرند.
وی با بیان اینکه مرز دیگر، مرز نظامی است، اظهار کرد: در دنیایی که گرگ‌ها حکومت می‌کنند و منطق در کار آنها نیست، نمی‌توان مسلح نبود بلکه باید مقتدر بود. البته اقتدار دیگران برای تجاوزگری و اقتدار ما برای بازدارندگی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی یادآور شد: هدف قدرت نظامی ما این است که دشمنان اجازه تجاوز به ما را نداشته باشند. ما برد موشک‌هایمان را افزایش می‌دهیم تا خواب را از چشم کاخ سفیدنشینان بگیریم. مقام معظم رهبری فرمودند مواجهه با خصومت دشمنان در گرو توانایی نیروهای مسلح است.
خطیب جمعه تهران در پایان با بیان اینکه سراغ بمب اتم نمی‌رویم عنوان کرد: پیغمبر اکرم(ص) ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده اما نظام اسلامی ما مصمم است قدرت موشکی خود را ارتقا دهد تا اگر روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی خواست غلطی کند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

captcha