وحدت ملت‌های بیدار، منطقه و دنیا را تغییر می‌دهد/ تمام توطئه‌های استكبار برای حفظ حریم اسرائیل است
کد خبر: 3670559
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
آیت‌الله ایمانی:

وحدت ملت‌های بیدار، منطقه و دنیا را تغییر می‌دهد/ تمام توطئه‌های استكبار برای حفظ حریم اسرائیل است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: آنچه امروز به‌دست آمده به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، سربازان رشید او، فداکاران راه حرم، ملت‌های بیدار و هوشیار است كه وحدت و هماهنگی آن‌ها دنیا و منطقه را دارد تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 17 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری وقایع اخیر منطقه به آیاتی از قرآن كریم درباره قوم یهود كه امروز به نام صهیونیسم معروف شده‌اند، اشاره كرد و گفت: اینان در طول تاریخ همیشه به عنوان گروهی منافق، ناراحت و گروهی که میهمان جمعیتی شده‌اند و بعد به میزبان خیانت کردند، مطرح بوده و هستند.
وی افزود: در تاریخ این ملت 54 بار تبعید دست جمعی به ثبت رسیده است و علت این ناراحتی و این تفکر و اندیشه غلط این باور است که اعتقاد دارند دست‌های خدا بسته است، در نظام آفرینش دخالتی ندارد، نظام هستی به ما سپرده شده است و او در مدیریت عالم نقشی ایجاد نمی‌کند، خلقت قبول دارند، می‌پذیرند که خدا خالق عالم است اما بعد از خلقت، جهان را به حال خود رها کرده و مسئولیتی مقابل عالم ندارد و این اعتقاد آن‌هاست که قرآن از آن یاد می‌کند.
آیت‌الله ایمانی بیان كرد: این باور آن‌ها را به این نتیجه می‌رساند که خودمان هستیم معنویت، عنایات الهی و توجهات پروردگار عالم نقشی در دنیا ایجاد نمی‌کند و وقتی باور چنین شد می‌گوید: هر کاری دلمان خواست انجام می‌دهیم، معنویتی هم در کار نیست، قدرتی فوق قدرت ما وجود ندارد و این باعث می‌شود که همیشه در هر جا این‌ها نماد بدی و زشتی باشند و نماد خیانت و جنایت معرفی شوند .
وی یادآور شد: قرآن مجید می‌فرماید این‌ها اعتقادشان بر این است و روی همین اعتقاد و براساس همین عقیده هر روز دعوا و جنگی یک جایی و گوشه‌ای راه می‌اندازند، کارشان آتش‌افروزی، جنگ‌افروزی و خیانت است به عنوان مثال پیامبر خدا روز اول با این‌ها پیمان بست و با قبایل بزرگ یهود آن روز پیمان دوستی امضا كرد که کنار هم و با هم زندگی کنیم اما به پیامبر و مسلمین خیانت کردند و قبل از آن هم در تاریخ این خیانت‌ها به ثبت رسیده و بعد از آن هم این خیانت‌ها در تاریخ ملل اروپایی که یهودیان به آن‌ها پناه می‌بردند و پناه بردند به ثبت رسیده است.
آیت‌الله ایمانی تأكید كرد كه این‌ها ذاتاً آنچنان آفریده شده‌اند که جنگ افروزند چون همان اعتقاد را دارند و می‌گویند ما برتریم، دیگران خدمت‌گزار ما باید باشند، خدایی هم در مدیریت عالم نقش ایفا نمی‌کند و این اعتقاد آن‌هاست و آن روز بوده، امروز هم هست و فردا هم هست تا زمانی که یهودیان به عنوان یک گروه منسجم چه حکومت چه غیر حکومت زندگی می‌کنند همین هست.
وی گفت: چنین یهودی و چنین باوری نتیجه‌اش این است صد سال قبل بالفور وعده حکومت اسرائیل را به یهودیان داد، صد سال بعد امروز ترامپ وعده انتقال سفارت خانه آمریکا را به قدس امضا می‌کند و این بحث ادامه دارد و این درخت حنظل غیر از این ثمره تلخ و هندوانه ابوجهل میوه دیگری را به بار نمی‌آورد.
آیت‌الله ایمانی همچنین گفت: دشمنان برای حفظ منافع اسرائیل و حفظ حریم این کشوری که دست نشانده خودشان هست هر روز آتش‌افروزی و توطئه جدیدی در خاورمیانه و دنیای اسلام تعقیب و پی می‌گیرند و هدف از این کارها را هم بارها گفته‌اند كه حفظ حریم اسرائیل است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اسرائیل هم بارها گفته در همان سال‌های اولی که داعش در اوج قدرت بود و در سوریه و عراق دوران آرامش و راحتی ما بود یعنی آن‌ها مسلمانان را به جان هم انداختند تا ما راحت زندگی بکنیم. این وضعیت دنیای استکبار و در رأس آن آمریکاست و امروز هم شاهدید که رسماً می‌گوید و امضا می‌کند که سفارت ما به قدس منتقل می‌شود با اینکه می‌داند قدس اولین قبله مسلمانان عالم است و مسلمانان برای قدس حرمت فوق‌العاده‌ای قائلند، در عین حال این حرکت و توطئه را دنبال می‌کند.
وی یادآور شد: زمانی آمریکا یک تشر می‌زد، رئیس جمهور آمریکا استعفا می‌داد و می‌رفت، اما به برکت انقلاب اسلامی سردار رشید اسلام در بوکمال، نامه رئیس اداره سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای او فرستاده می‌شود می‌گوید: نه نامه را تحویل می‌گیرم، نه باز می‌کنم، نه می‌خوانم و نه ارزش برای آن قائلم .
آیت‌الله ایمانی اضافه كرد: این سردار رشید اسلام است و امروز در دنیا به برکت حضور انقلاب اسلامی و این سردار و زیرمجموعه‌های آن، آمریکا همان ببر توخالی و ببر کاغذی است که امام آن روزگار پیش‌بینی کرد و فرمودند: آمریکا تهدید می‌کند اما ببر توخالی است، امروز پیاده شده و اجرا شده است و امروز كسی در كشورهای اسلامی و ملت‌های مقاوم جهان حاضر نیست برای آمریكا تره خورد كند گرچه به قول خود آمریكا گاوهای شیرده‌ای هم در گوشه عالم هستند اما آن‌ها سرشان پایین است و علفشان می‌خورند و شیر می‌دهند كه اینان جزو ملت‌ها به حساب نمی‌آیند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: امروز شاهدیم حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن، حشد شعبی در عراق دارد عرصه را بر دنیای کفر تنگ می‌کند، مرجعیت فتوا می‌دهد همه در عراق راه می‌افتند و مقابل دشمن می‌ایستند و این ایستادگی برای دشمنان بسیار بسیار گران تمام می‌شود و چاره‌ای ندارند هر کاری هم کردند که بتوانند این‌ها را به هم بریزند همه توطئه‌ها به نفع اسلام تمام شد به عنوان مثال مگر سعد حریری را ندزدیدند، به لبنان برگشت و از حزب‌الله عذرخواهی كرد و موقعیت آن را تقویت كرد.
وی با بیان اینكه انصارالله نیز در یمن گسترش پیا كرده است، گفت: همان‌گونه كه خداوند در قرآن كریم فرموده است، دشمنان توطئه می‌كنند اما این توطئه‌ها به ضرر خودشان تمام شده و انصارالله پیروز خواهد شد.
آیت‌الله ایمانی، پیروزی‌های جبهه مقاومت را نتیجه اعتقاد، ایمان به خدا و ایستادن در راه او و وحدت اسلامی برشمرد و گفت: اگر جایی ایمان، بصیرت، ایستادگی و مقاومت، وحدت و هماهنگی به وجود بیاید قطعاً نصرت‌های پی در پی پروردگار عالم شامل حال خواهد شد.
وی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه آنچه امروز به‌دست آمده به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، سربازان رشید او، فداکاران راه حرم، ملت‌های بیدار و هوشیار است كه وحدت و هماهنگی آن‌ها دنیا و منطقه را دارد تغییر می‌دهد و این راهی که مقام معظم رهبری طی کردند و نتیجه آن پیروزی امت اسلامی شده، در آینده هم اگر این راه را ما دنبال کنیم پیروزی برای امت اسلامی خواهد بود .
امام جمعه شیراز یادآور شد: روزگاری عده‌ای می‌گفتند که چرا ما کنار حرم رقیه و زینب کبری(س) دفاع می‌کنیم، آن‌ها در خاک دیگری هستند اما غافل از اینکه آنجا خاکریز اول بود، اگر آنجا جلوی این دشمن گرفته نمی‌شد او گام به گام نزدیک می‌شد تا امروز ما باید در مرز غرب و شرقمان با دشمن جنگ بکنیم اما آن خاکریز اول که به فرمان رهبر معظم انقلاب ایستادیم شکسته شد و دشمن مغلوب واقع شد، آرام عقب‌نشینی کرد تا رسیدیم به اینجایی که اكنون شاهدیم.
آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه بیستم آذرماه سال 1360 مصادف با شهادت شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب است، این شهید بزرگوار را استاد اخلاق و مهذب نفوس توصیف كرد.
وی با یادآوری فرمایشات امام راحل درباره شهید آیت‌الله دستغیب تأكید كرد كه مردم ما باید عرض ادب لازم را در مجالس و محافلی که به نام و یاد آن مرحوم برپا می‌شود،‌ داشته و حضور فعال و پررنگی در این مراسم‌ها داشته باشند.

captcha