خروش ضدآمریكایی ـ ضد صهیونیستی مردم فارس در محكومیت مواضع اخیر آمریكا درباره قدس
کد خبر: 3670562
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

خروش ضدآمریكایی ـ ضد صهیونیستی مردم فارس در محكومیت مواضع اخیر آمریكا درباره قدس

گروه سیاست و اقتصاد: همزمان با سراسر كشور راهپیمایی ضد آمریكایی ـ صهیونیستی مردم استان فارس در محكومیت مواضع اخیر رئیس جمهور آمریكا درباره انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشغالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با سراسر كشور و همراه با ملت‌های بیدار و آزاده دنیا، مردم استان فارس هم در اعتراض به مواضع اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریكا جهت انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشغالی خروشیدند.
در این راستا راهپیمایی ضد آمریكایی ـ صهیونیستی بعد از اقامه نماز جمعه در نقاط مختلف استان فارس برگزار شد كه در آن راهپیمایان ضمن محكومیت جنایت‌های آمریكا و اسرائیل، با سر دادن شعارها و قرائت قطعنامه خواستار پیگیری تمام آزادگان دنیا و همچنین سازمان‌های بین‌المللی برای محكومیت و توقف انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شدند.
در شیراز این راهپیمایی از شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز و تا چهار راه پیروزی ادامه داشت كه در آن علاوه بر اقشار مختلف مردم، علمای طراز اول استان فارس نظیر آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
پایان‌بخش این راهپیمایی نیز قرائت قطعـنامۀ پایانی تظاهـرات ضدآمریکایی- صهیونیستی ملت بزرگ ایران اسلامی بود كه به شرح زیر آمده است:‌
تصمیم شیطانی و نابخردانۀ آمریکای جنایتکار و ام الفساد قرن در حمایت بی چون و چرا از جنایات وحشیانه، آشکار و ضد بشری رژیم سفاک، اشغالگر و تروریست پرور صهیونیستی در انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم مجعول صهیونیستی؛ صفحه‌ای جدید از حلقه‌های رذیلانۀ جنایت و صحنه‌ای جدید از خباثت و خیانت آمریکا و صهیونیسم مستکبر و متوحش را در مقابل چشمان میلیون‌ها انسان آزادۀ جهان به نمایش درآورد.
اما ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و آزادۀ جهان به ویژه جهان اسلام و امت بزرگ رسول‌الله «صلی‌الله علیه و آله و سلم» و ملت محمدی و سلحشور ایران اسلامی با الگوگیری از ایستادگی و مقاومت پیامبر اعظم«صلی الله علیه و آله و سلم» در برابر قدرت‌های شیطانی؛ شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد آمریکایی – صهیونیستی که در پاسخ به یاوه‌گویی‌های خصمانه و ابلهانه رئیس‌جمهور آمریکا، در این مراسم پرشور شرکت نموده‌اند با فریاد رسا و ندای ملکوتی &الله اکبر – خامنه‌ای رهبر& اعلام می‌دارند:
1- ما تظاهركنندگان، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شمارۀ یک بشریّت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانسته و مراتب نفرت و خشم قلبی خود از این ددمنشی و سیاست‌های خصمانه به ویژه از تصمیم ابلهانۀ ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس و رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام می‌نماییم.
2- مردم فهیم ایران در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری باور دارند که مسئله فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کرده و در این مسیر پایدار خواهیم ماند.
3- ما ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام می‌داریم: سرزمین فلسـطین، بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند با این‌گونه تصمیمات، تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیمی اشغالگر و تروریست‌پرور، به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.
4- تظاهرکنندگان حاضر، با الهام از آموزه‌های مکتب انسان‌ساز اسلام و رهنمودهای حکیمانه رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام خمینی «رضوان‌الله تعالی علیه» و امام المسلمین ، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» همچنان از مستضعفین و مظلومین جهان خاصه مردم مظلوم و قهرمان فلسطین در برابر جنایات سفاکانۀ رژیم مستکبر آمریکا و اشغالگران قدس شریف حمایت کرده و به آرمان آزادی قدس شریف پایبند خواهیم ماند.

5- ملت بزرگ و شجاع ایران، این تصمیم نابخردانه ترامپ و رژیم صهیونیستی را به نوعی اعلام جنگ با فلسطین و دنیای اسلام دانسته و در مقابل این زیاده‌خواهی و حرکت شیطانی، همچنان مقاوم ایستاده و از آرمان فلسطین دفاع خواهند کرد.
و السّلام علیکم و رحـمة‌الله و برکاتـة
جمعه 17 آذرماه ـ سال 1396 هجری خورشیدی
مصادف با 19 ربیع‌الاول ـ سال 1439 هجری قمری

captcha