نمازگزاران مشهدی اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند
کد خبر: 3670569
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

نمازگزاران مشهدی اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند

گروه سیاست و اقتصاد: نمازگزاران مشهدی بعد از برپایی آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته، با برگزاری راهپیمایی و صدور یک قطعنامه، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نمازگزاران مشهد امروز جمعه، 17 آذرماه بعد از برپایی آیین عبادی ـ سیاسی جمعه، با برگزاری راهپیمایی و صدور یک قطعنامه، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم کردند.
بنابر این گزارش، در این مراسم که علما، مسئولان استان، زائران و مجاوران رضوی حضور داشتند، راهپیمایان بعد از نماز جمعه از باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی به سمت چهارراه شهدا حرکت کرده و با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لا اله الاالله اسرائیل عدو الله»، «می جنگیم می میریم قدس را پس می گیریم» و «حزب الله بیدار است از اسرائیل بیزار است» از این اقدام پلید دولت آمریکا ابراز انزجار کردند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس قرائت شد که با فریادهای تکبیر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.
در این قطعنامه آمده است: مـا تـظاهر کنندگان، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک بشریت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانسته و مراتب نفرت و خشم قلبی خود از این ددمنشی و سیاست‌های خصمانه به ویژه از تصمیم ابلهانه ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام می نماییم.
این قطعنامه افزود: مردم فهیم ایران در پیروی از بیانات مقام معظم رهبری باور دارند که مسئه فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کرده و در این مسیر پایدار خواهیم ماند.
در این قطعنامه آمده بود: ما ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام می داریم سرزمین فلسـطین، بزرگتـر از آن است که ترامپ بتواند با این گونه تصمیمات، تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیمی اشغالگر و تروریست پرور، به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.
راهپیمایان مشهدی در این قطعنامه افزوده اند: ملت بزرگ و شجاع ایران، این تصمیم نابخردانه ترامپ و رژیم صهیونیستی را نوعی اعلان جنگ با فلسطین و دنیای اسلام دانسته و در مقابل این زیاده خواهی و حرکت شیطانی، همچنان مقاوم ایستاده و از آرمان فلسطین دفاع خواهند کرد.
ترامپ روز چهارشنبه، 15 آذرماه اعلام کرد، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند.

captcha