نمازجمعه مرکز نشر فرهنگ و مطالعات مردم است
کد خبر: 3670607
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
تقوی:

نمازجمعه مرکز نشر فرهنگ و مطالعات مردم است

نمازجمعه مرکز نشر فرهنگ و مطالعات مردم است گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه جایگاه بسیار با اهمیت و بزرگی دارد و مرکز نشر فرهنگ و مطالعات مردم است، حضور مردم در صحنه، بسیای از مشکلت را رفع کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان در محل مصلای امام علی(ع)، نماز جمعه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: با پیروزی پیروزی انقلاب اسلامی مردم از امام خمینی(ره) درخواست کردند که نماز جمعه به عنوان یک جریان دینی، اعتقادی و سیاسی در شهر‌ها اقامه شود.
وی افزود: در 5 مرداد سال 58 نخستین بار نماز جمعه در دانشگاه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد و بعد از آن نماز جمعه توسعه یافته و تاکنون 900 شهر نماز جمعه را اقامه می‌کنند.
حجت‌الاسلام تقوی مسئولیت امام جمعه را در هر شهر بسیار مهم و سنگین برشمرد و بیان کرد: امامان جمعه مردم را به تقوا توصیه و هدایت می‌کنند، وحدت را تقویت و زمینه رشد و بالندگی جامعه اسلامی را فراهم می‌کنند.
وی تصریح کرد: برکات نمازجمعه بسیار فراوان است و نمی‌توان آن را حتی فهرست‌وار عنوان کنم، مردم با حضور و شعار‌های خود در مراسم نماز جمعه به مسؤولان کمک می‌کنند تا کشور را توسعه دهند، به دشمنان هم می‌فهمانند که ملت ایران با وحدت مثال‌زدنی و یکپارچه در مقابل توطئه‌های آن‌ها ایستاده است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، تقویت نماز جمعه را تقویت نظام اسلامی است دانست و اظهارکرد: نماز جمعه حاکمیت است، همان طور که استاندار نماینده دولت در یک استان بوده و تلاش و امضای آن در کل استان تاثیرگذار است، امام جمعه نیز مانند همه کسانی که با حکم کار می‌کنند، باید حکم داشته باشد و این حکم را به دلیل اینکه نماز جمعه زیر مجموعه رهبری است از ایشان نیز حکم خدمت دریافت می‌کند.
وی افزود: تا امام جمعه‌ای حکم نداشته باشد، نمی‌تواند آن را اقامه کند، به این معنا که این جایگاه جایگاه امام است و به همین دلیل است که می‌گوییم نماز جمعه نماز نظام است.
حجت‌الاسلام تقوی به سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: امامان جمعه بخشی از کار دستگاه رهبری را انجام می‌دهند و این بسیار مهم و با ارزش است.
وی روشنگری و آگاهسازی را ذات و متن نماز جمعه بیان و اظهارکرد: نماز جمعه، نماز روشنگری و آگاهسازی آحاد مردم است، نظام اسلامی یک نظام مبتنی بر آگاهی مردم است و اگر مردم آگاه نباشند در واقع نظام اسلامی روح خود را از دست خواهد داد این مسؤولیت ائمه جمعه را سنگین می‌کند.
حجت‌الاسلام تقوی افزود: این تریبون‌ها باید به آگاهی مردم بیفزاید و بصیرت افزا شوند، باید روی خطبه‌ها مطالعه و کار شود و مردم با مومن بار بیاورد، اگر مردم آگاه و مومن نباشند نظام اسلامی روح خود را از دست داده است، مردم باید ایمان و نورانیت‌شان تقویت شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه را مرکز نشر فرهنگ بیان کرد و گفت: نماز جمعه جایگاه بسیار با اهمیت و بزرگی دارد و مرکز نشر فرهنگ و مطالعات مردم است، حضور مردم در صحنه، بسیای از مشکلت را رفع کرده است.
وی افزود: نماز جمعه همواره به کمک دولت آمده و آن را همراهی کرده است، نمونه آن را مستقیما در جنگ و دفاع مقدس دیدیم، در دفاع مقدس کسانی که در خط مقدم می‌جنگیدند، روحیه لازم داشتند و این روحیه از نمازجمعه‌ها تأمین می‌شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نماز جمعه در وحدت اجتماعی و امنیت ملی کشور ما نقش مؤثر داشته و دارند.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان

captcha