توجه به قرآن، انسان را به عدالت و آزادگی سوق می‌دهد
کد خبر: 3670613
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

توجه به قرآن، انسان را به عدالت و آزادگی سوق می‌دهد

گروه معارف: استاد سابق دانشگاه اصفهان گفت: زندگی قرآنی انسان را پاک و منزه کرده و به وی روحیه می‌دهد و از طرفی باعث می‌شود که انسان زندگی‌ خود را بر پایه عدالت و آزادگی بنا کند.

فضل‌الله صلواتی، استاد سابق دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: تعلیم قرآن در مدارس و آموزشگاه‌ها و آشنایی و آگاهی آموزگاران از قرآن بر استفاده موثر و هرچه بیشتر از آن تاثیر بسیار زیادی دارد. زمانی که در دانشگاه‌های تربیت معلم، تاکید زیادی روی قرآن وجود نداشته باشد، فارغ‌التحصیلان هم اطلاعات قرآنی کافی نخواهند داشت و در آینده دانش‌‌آموزان آنها نیز سواد قرآنی کمی پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‎ای باشد تا تکالیفی را مربوط به آموزش قرآن برای  دانش‌آموزان مشخص کنیم و آنها را به جلسه‌های آموزشی نظیر قرائت قرآن سوق دهیم  تا در این جلسات مسائل و نکات قرآنی را یاد بگیرند. متاسفانه دروس مدارس گاهی به قدری سنگین هستند که معلمان و دانش‌آموزان فرصتی برای آموزش و یادگیری قرآن ندارند و تنها برطبق وظیفه معمول آیاتی را می‌خوانند، اما آنچه که باید در حین این روخوانی اتفاق بیفتد، نمی‌افتد و قرآن در قلب و جان دانش‌آموزان نهادینه نمی‌شود.
استاد سابق دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ابتدا باید مربیان اطلاعات قرآنی کافی داشته باشند تا بتوانیم دانش‌آموزان قرآنی خوبی داشته باشیم، گفت: آموزش‌هایی مانند روخوانی قرآن، اگر از پایه‌های اولیه مانند دبستان برای کودکان جا بیفتد و آن را به خوبی فرا گیرند و در این حین مقداری از مفاهیم قرآنی هم برای آنها گفته شود، به طور طبیعی موفقیت‌هایی نیز حاصل می‌شود.
وی با بیان اینکه زندگی قرآنی انسان را پاک و منزه کرده و به وی روحیه می‌دهد، گفت:  توجه به قرآن باعث می‌شود که انسان زندگی‌اش را بر پایه عدالت و آزادگی قرار دهد. گاهی متاسفانه می‌بینیم کسانی که در قرآن صاحب سبک هستند و برای آموزش آن اقدام می‌کنند، نقاط ضعفی دارند که این نقاط ضعف باعث می‌شود، نتوان به واقعیت‌های قرآنی پی‌برد.

captcha