آغاز نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز
کد خبر: 3670630
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

آغاز نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز

گروه فعالیت‌های قرآنی: نام‌نویسی شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ساعت 14 امروز 18 آذرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

سیدکریم موسوی معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اعلام کرد: نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز 18 آذرماه به صورت رسمی از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir آغاز می‌شود و تا 20 دی ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: این آزمون سراسری امسال در دو قالب کتبی و الکترونیکی برای نخستین بار به صورت مشترک با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در 3 موضوع  «حفظ قرآن كريم»، «ترجمه و مفاهيم قرآن كريم»، «معارف اهل ‌بيت(ع)» و در 21 رشته برگزار می‌شود.

موسوی اعلام کرد: آزمون کتبی تمام رشته‌ها 10 اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین آزمون الکترونیکی «درک معنا و تدبر در قرآن» 12 اسفند و آزمون شفاهی ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان نیز از 12 تا 17 اسفندماه برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مسئوليت برگزاری آزمون در هر استان به عهده ستاد اجرایی آزمون متشکل از مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش و مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان است. 

وی خاطرنشان کرد: در اهواز مؤسسه قرآن و عترت تبیان مجری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن خواهد بود.

iqnakhouzestan@

captcha