محبت؛ اساسی‌ترین عنصر تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: 3670641
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

محبت؛ اساسی‌ترین عنصر تحکیم بنیان خانواده

گروه فرهنگی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با اشاره به این‌که محبت باعث احترام، دوستی و قوام تحکیم بنیان خانواده می‌شود، محبت را اساسی‌ترین عنصر تحکیم بنیان خانواده برشمرد و افزود: قرآن‌کریم منبع محبت است و به ما درس محبت می‌دهد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان با بیان این‌که خداوند متعال سرچشمه حکمت است، پیامبر اسلام(ص) را کانون محبت دانست و گفت: اسلام دین محبت و مسلمانان یدواحده هستند این درحالی است که قرآن‌کریم منبع محبت است و به ما درس محبت می‌دهد.
وی محبت و احترام به همدیگر را یکی‌از اصول سبک زندگی اسلامی دانست و با تاکید بر ضرورت توجه و محبت به همسر و فرزندان و دختران، اضافه کرد: در روایت آمده است که بهترین شما کسی است که نسبت به همسر و دخترش محبت بورزد و محبت خود را در عمل نشان دهد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که پیامبر اسلام(ص) همواره دست دخترش حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌بوسید، اظهارکرد: پیامبر اسلام(ص) همواره به حسنین محبت می‌کرد و می‌فرمود کسی‌که محبت نکند به او محبت نمی‌شود و کسی‌که رحم نکند و به حال او رحم نخواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اساس دین اسلام را بر پایه محبت دانست و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: خداوند متعال به‌واسطه محبت انسان به فرزندانش او را مورد محبت قرار می‌دهد.
امام ‌جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که آیات و روایات متعددی در خصوص محبت وجود دارد، محبت را دارای مصادیق متعددی دانست و ادامه داد: احترام گذاشتن به همدیگر، مهر به همدیگر و سلام کردن به همدیگر از مصادیق محبت است این درحالی است که انسان‌ها وقتی به همدیگر می‌رسند با صدای بلند یکدیگر را سلام کنند.
وی گشاده‌رویی را از دیگر مصادیق مهم برشمرد و افزود: در روایت آمده است که هرکس به زنش بگوید من تو را دوست دارم این مطلب هرگز از ذهن زنش بیرون نمی‌رود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که انسان‌ها به یکدیگر محبت کنند و محبت خود را اظهار نمایند، گفت: باید هم محبت خود را در عمل نشان دهیم و هم محبت را اظهار کنیم، محبت باید هم به‌صورت محبت اظهاری و هم به‌صورت محبت عملی باشد.

captcha