تشکیل اتحادیه قرآنی واحد کشوری در هاله‌ای از ابهام/ شورای توسعه تعیین تکلیف کند
کد خبر: 3670669
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

تشکیل اتحادیه قرآنی واحد کشوری در هاله‌ای از ابهام/ شورای توسعه تعیین تکلیف کند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: با وجود برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی در تمامی استان‌های کشور، سرنوشت تشکیل اتحادیه واحد کشوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تشکیل اتحادیه قرآنی واحد کشوری در هاله‌ای از ابهام/ شورای توسعه تعیین تکلیف کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طی چند ماه گذشته و با وجود مشکلات فراوان در زمینه برگزاری مجامع عمومی اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی در استان‌های مختلف کشور، انتخابات اتحادیه مدغم مؤسسات در استان‌های کشور برگزار شد و نمایندگان و اعضای اتحادیه مدغم در استان‌های مختلف مشخص شدند.
علیرغم برگزاری این انتخابات و تعیین تکلیف اتحادیه‌های مدغم در استان‌های مختلف کشور، هنوز از برگزاری اتحادیه قرآنی واحد کشوری خبری نیست و تعیین تکلیف این امر به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مربوط می‌شود چراکه با رأی اعضای هیئت رسیدگی به امور مؤسسات، تعیین تکلیف اساس‌نامه برگزاری اتحادیه مدغم کشوری به این شورا سپرده شده است.
با وجود اینکه مدت‌هاست از ارجاع اساس‌نامه اتحادیه قرآنی واحد کشوری به شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌گذرد، هنوز در این رابطه تعیین تکلیف نشده و برگزاری اتحادیه واحد کشوری در سال جاری و حتی اوایل سال آینده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
حال جای این سؤال وجود دارد که چرا در حالیکه تلاش‌های بسیاری در زمینه برگزاری اتحادیه‌های واحد استانی انجام شد و علیرغم اینکه بعضاً مشکلات فراوان و سنگ‌اندازی‌هایی نیز در این زمینه وجود داشت، این امر در نهایت در استان‌های مختلف کشور به سرانجام رسید، تب تند برگزاری اتحادیه واحد کشوری فروکش کرده و خبری از تشکیل این اتحادیه نیست.
همچنین، این سؤال مطرح می شود که چرا با وجود اینکه اساس‌نامه تشکیل این اتحادیه واحد قرآنی در کشور بیش از یک سال و نیم است که به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارجاع شده، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و تعیین تکلیف نشده است.
برگزاری مجامع عمومی اتحادیه واحد در استان‌های مختلف کشور که با استقبال بسیار فراوانی نیز رو به رو شد، بارقه امیدی در میان عموم مردم به‌ویژه قرآنیان به وجود آورد تا پس از گذشت سال‌ها انتظار در این زمینه، مشکلات مؤسسات قرآنی حل شده و برنامه‌های قرآنی بدون وجود تعارضات و اختلافات اجرا شود، ولی متأسفانه تب تند این انتخابات و مجامع به دلیل عدم تشکیل اتحادیه واحد کشوری، فروکش کرد.
قرار بر این بود تا بلافاصله پس از برگزاری مجامع عمومی و تشکیل اتحادیه واحد قرآنی در استان‌ها، اتحادیه واحد قرآنی کشوری نیز تعیین تکلیف و تشکیل شود که متأسفانه علیرغم گذشت زمان زیادی از انجام این امر در استان‌ها، مسئله تشکیل اتحادیه واحد کشوری هنوز بلاتکلیف است و در جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در این رابطه تصمیم‌گیری نشد.
امید آن می‌رود که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که باید در رابطه با اساس‌نامه تشکیل اتحادیه واحد کشوری تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف کند، هر چه زودتر به این امر بپردازد تا موضوع تشکیل اتحادیه واحد قرآنی کشور نیز به سرانجام مطلوب برسد.

captcha