برای حفظ قدس هر کاری خواهیم کرد
کد خبر: 3670673
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
حجت‌الاسلام طزری:

برای حفظ قدس هر کاری خواهیم کرد

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه برای حفظ قدس هر کاری خواهیم کرد، بیان کرد: اگرچه عمل آمریکا توهین به سرزمین مقدس مسلمانان جهان است، اما این عمل باعث وحدت بیشتر بین مسلمانان شد و خشم مسلمانان را برافروخت و همین عمل به نابودی رژیم غاصب سرعت خواهد بخشید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین طزری، امام جمعه خیرآباد شهرستان ورامین، 17 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این بخش با بیان اینکه دولت‌مداران آمریکا قصد دارند سفارت خود را از تل‌آویو به قدس شریف انتقال دهند، گفت: قدس شریف از صدر اسلام تا کنون برای همه مسلمانان و یهودیان الهی مورد توجه بوده است به‌ طوری که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان این سرزمین را مقدس می‌دانند چراکه در آنجا پیامبرانی همچون ابراهیم خلیل مدفون هستند.
وی با اشاره به اینکه در آیات متعدد از آن مکان به عظمت یاد شده و قبله اول مسلمانان جهان بوده است و پیامبر اسلام(ص) معراج خود را از آنجا آغاز کرده است، عنوان کرد: بیت‌المقدس، سومین حرم شریف بعد از مکه و مدینه و بنا به فرموده حضرت علی(ع) یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا است و در قرآن کریم نیز از آن به شهر مبارک و پر برکت سرزمین مقدس، جایگاه نزدیک یاد شده است و در روایات از پیامبر اسلام(ص) است که فرمود جز به این مسجد بیت‌الحرام، مدینه و مسجدالاقصی حرکت نکنید.
امام جمعه خیرآباد گفت: در دو روز گذشته شاهد یک اقدام نابخردانه و ناشیانه از سوی رئیس جمهور آمریکا بودیم که اعلام شد ایالات متحده قصد دارد سفارت خود را به بیت‌المقدس انتقال دهد و از همه کشورها خواست که این اقدام را انجام دهند که این عمل از جهات مختلف ارزیابی می‌شود.
وی افزود: ما این عمل را محکوم کرده و خواستار محکومیت همه مجامع بین‌المللی هستیم، الحمدالله این عمل از سوی ملت‌های مسلمان محکوم شده است و روز به روز در حال گسترش است.
طرزی ادامه داد: چرا این عمل اکنون صورت گرفت؟ اگر نگاهی به اتفاقات اخیر منطقه بیندازیم، متوجه می‌شویم این عمل بعد از شکست داعش در کشورهای اسلامی صورت گرفته و هدف از ایجاد داعش در حاشیه قرار دادن این رژیم بود.
وی اظهار کرد: استکبار سعی دارد تا به این طریق با کمک بعضی از سران مرتجع عرب و دیگر کشورهای غربی، مردم فلسطین را تحت فشار قرار داده و به پای میز مذاکره بکشاند تا از این طریق برای خود ایجاد امنیت کند.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه برای حفظ قدس هر کاری خواهیم کرد، بیان کرد: اگرچه عمل آمریکا توهین به سرزمین مقدس مسلمانان جهان است، اما این عمل باعث وحدت بیشتر بین مسلمانان شد و خشم مسلمانان را برافروخت و همین عمل به نابودی رژیم غاصب سرعت خواهد بخشید.
حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: این عمل نشان‌دهنده عجز اسرائیل و آمریکا است که هرچه داشتند برای حفظ اسرائیل از دست دادند و از روی ناچاری دست به چنین عملی زدند ولی به فضل خدا این عمل موجبات تسریع آزادی قدس را فراهم خواهد کرد.

captcha