جزئیات ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3670711
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

جزئیات ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه مسابقات: زمان ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از ساعت 14 امروز 18 آذرماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

مرتضی خدمتکار، مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز ثبت نام برای حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: ثبت نام برای حضور در این دوره از ساعت 14 روز 18 آذرماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تمهیداتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده تا متقاضیان با نهایت سهولت در فرایند ثبت نام حضور یابند، افزود: پشتیبانی فنی و پاسخگویی به مخاطبان برای رفع ابهامات از جمله تهمیداتی است که برای این دوره در نظر گرفته شده است.
خدمتکار در مورد هزینه‌های این دوره از آزمون نیز بیان کرد: هزینه ثبت نام برای هر نفر در 15 روز ابتدایی 4000 تومان و 15 روز دوم نیز 5000 تومان خواهد بود.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد پیش‌بینی حضور متقاضیان در این آزمون اظهار کرد: هدف‌گذاری‌ ما بر روی حضور 300 هزار نفر است، اما امیدوار هستیم تا تعداد بیشتری در این آزمون حضور یابند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه روش ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند از طریق آدرس http://www.quranedu.ir/ اقدام به نام نویسی کنند.
یادآور می‌شود از جمله شرایطی که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است می‌توان به نداشتن محدودیت سنی برای تمامی رشته‌ها اشاره کرد. همچنین هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته خواهد بود. همچنین شرکت در این آزمون برای تمامی عوامل برگزاری آن ممنوع اعلام شده است.
بر اساس گزارش ایکنا، آزمون سراسری قرآن و عترت امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. این آزمون در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ‌ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن و در 24 رشته برگزار می‌شود.
زمان برگزاری آزمون کتبی تمامی رشته‌ها نیز روز 10 اسفندماه در نظر گرفته شده است. آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن نیز روز شنبه 12 اسفندماه و زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان نیز 12 تا 17 اسفندماه خواهد بود. همچنین آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان نیز طی روزهای 12 تا 17 آذرماه در نظر گرفته شده است.

captcha