ولایت امام موجب رسیدن به حیات طیبه می‌شود
کد خبر: 3670727
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
موسوی:

ولایت امام موجب رسیدن به حیات طیبه می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه خدابنده گفت: ولایت امام موجب فلاح و رویش انسان و رسیدن انسان به حیات طیبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه خدابنده ظهر دیروز جمعه 17 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه ابهر اظهار کرد: در خطبه قبل بیان شد که در قرآن و روایات از وجود امام زمان (عج) به خورشید و آب حیات تعبیر شده است.
 
وی افزود: یکی از تعابیری که امام رضا(ع) از امام دارند این است که «الْأَرْضُ‏ الْبَسِيطَةُ» امام سرزمین گسترده و واسع است. وقتی بذر در یک سرزمین آباد می‌افتد با بارش باران بلافاصله شکوفا می‌شود. اما وقتی این بذر در یک سرزمین کویر می‌افتد نابود می‌شود.
 
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: تعبیر دیگری که در قرآن از امام شده است «بلد طیب» است که در آیه 58 از سوره مبارکه اعراف می‌فرماید: «وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ‏ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّه‏»؛ «سرزمین پاک به اذن پروردگارش گیاهان را می‌رویاند». فرمود بلد طیب محیط ولایت امام است.
 
وی افزود: تعبیر دیگری که امام رضا (ع) در همان حدیث نسبت به امام دارند می‌فرماید: «السَّحَابُ الْمَاطِرُ وَ الْغَيْثُ الْهَاطِل‏» فرمود امام ابر بارنده و باران پربرکت است.
 
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: با جمع‌بندی این روایات و آیات به این نتیجه می‌رسیم همانطور که یک گیاه برای رویش نیاز به زمین حاصل‌خیز و نور خورشید و آب دارد بذر وجود انسان هم برای رشد و شکوفا شدن به امام و ولایت نیاز دارد اگر کسی در محیط ولایت امام قرار گرفت و ولایت امام بر وجود انسان جاری شد بذر وجود انسان شکوفا می‌شود و انسان زنده می‌شود.
 
امام جمعه قیدار گفت: اگر کسی بخواهد به حیات طیبه برسد، زنده شود و از مرده بودن نجات پیدا کند، باید خود را وارد بلد طیب ولایت کند و خود را در معرض باران رحمت الهی و نور آفتاب امامت قرار دهد تا مثل یک بذر و دانه  به حیات و شکوفائی برسد.
 
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در اذان و اقامه عبارت «حی علی الفلاح» را می‌خوانیم که به سوی فلاح دعوت می‌کند. فلاح یعنی رویش و رستگاری. به کشاورز فلّاح می‌گویند چون کارش همین است که گیاهان را می‌رویاند. «حی علی الفلاح» یعنی به سمت ولایت امام شتاب کنید چون ولایت امام موجب فلاح و رویش انسان و رسیدن انسان به حیات طیبه می‌شود.
captcha