بیانیه دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در محکومیت تصمیم ترامپ
کد خبر: 3670739
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

بیانیه دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در محکومیت تصمیم ترامپ

گروه سیاسی: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز طی بیانیه‌ای تصمیم نابخردانه رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در محکومیت تصمیمات رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس بیانیه‌ای منتشر کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
شهر قدس، نخستین قبله مسلمانان، یعنی مسجد الاقصی را در خود جای داده و بخش لاینفک و جدانشدنی فلسطین است و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از درجه، مقام و اهمیت خاص و ویژه ‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.
خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، به عنوان یکی از سازمان‌های همیشه در صحنه انقلاب اسلامی، تصمیم تحریک آمیز و جاهلانه آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس بعنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و این امر را عاملی برای انحلال و برچیدگی صلح و ثبات منطقه می‌داند.
این مجموعه عظیم دانشگاهی، با تأکید بر اینکه، این اقدام سفیهانه رئیس‌جمهور آمریکا، ضمن رسواسازی نیّات شوم دولت آمریکا و بی اعتبار کردن بیشتر این کشور نزد جهانیان و به‌ویژه مسلمانان، باعث بیشتر شدن آتش خشم و تحریک مسلمانان و شعله ور شدن انتفاضه جدید و تشدید تندروی و رفتارهای خشم آلود و خشونت آمیز خواهد شد که بی‌شک مسئولیت آن متوجه دولت این کشور و رژیم صهیونیستی است.
دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و تعیین پایتخت برای آن به مرکزیت بیت‌المقدس را موجب ناامنی بیشتر در منطقه دانسته و همراه با مردم غیور و دلاور ایران اسلامی این اقدام را محکوم کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای منطقه می‌داند».

captcha