سرزمین قدس نباید در اختیار کفار قرار گیرد/ توطئه جدید آمریکا در فلسطین اشغالی شکست می‌خورد
کد خبر: 3670742
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

سرزمین قدس نباید در اختیار کفار قرار گیرد/ توطئه جدید آمریکا در فلسطین اشغالی شکست می‌خورد

گروه سیاست و اقتصاد: ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های این هفته اقدام خصمانه آمریکا علیه ملت مظلوم فلسطین و نامگذاری قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های این هفته اقدام خصمانه آمریکا علیه ملت مظلوم فلسطین و نامگذاری قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان جهان تاکید کردند.
کشورها و امت اسلامی نباید فلسطین را فراموش کنند
حجت‌الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی‌صدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با تبریک ولادت پیامبر اعظم و امام صادق(ع)، گفت: امروز می‌بینیم که ستمگران در جهان افزایش یافته است.
حجت‌الاسلام حسینی‌صدر با اشاره به مناسبت‌های هفته، بیان کرد: در این هفته مناسبت‌های معرفی آغازگر جنگ عراق، تشکیل شورای انقلاب، شهادت شهید کشوری و آیت الله دستغیب را در پیش داریم.
وی افزود: به همت رزمندگان اسلام داعش نابود شد که قصد داشت چهره مخرب از اسلام به نمایش گذاشت.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به نامه آمریکا به سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: برخی از تحلیل‌گران سیاسی گفتند که نوشتن این نامه ساده‌لوحانه بوده است که رئیس اطلاعات یک کشور به فرمانده حاضر در جنگ نامه نوشتند که این نامه باید به نمایندگان عراق یا سوریه نوشته می‌شد نه به فرمانده جنگ نوشته شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌صدر تصریح کرد: امروز در میدان جنگ به فرمانده ما نامه نوشته می‌شود و فرمانده نظامی ما بی اعتنایی می‌کند و با یاری خداوند این غده سرطانی جمع شد.
وی با بیان اینکه کشتن علی عبدالله صالح توطئه بود، ابراز کرد: عبدالله صالح 33 سال حکومت کرد که نهایتا در یک برنامه تلویزیونی استعفا داد و با حوثی‌ها همدست شد که بعد از استعفا با شیعیان همراه شد و علی عبدالله صالح با عربستان مشکل داشت.
امام جمعه موقت یاسوج اضافه کرد: اما در میدان محدودی با عربستان همدست شد و اعلام کرد که باید حوثی‌های شیعه یمن نابود شود که می‌خواستند وی به قدرت برگردد و عربستان به راحتی از جنگ جلوگیری کند.
حجت‌الاسلام حسینی‌صدر با اشاره به نامگذاری قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، افزود: سازمان ملل مصوبه‌ای داشت که قدس زیر بار حکومت اسرائیل برود و اخیرا ترامپ که به دیوانگی شهرت دارد اعلام کرده است سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال می‌دهیم که البته بعد از رسانه‌ای شدن ترامپ آن را 6 ماه به تاخیر انداخت.
وی گفت: واکنش مجلس تونس و پوتین در این موضوع حائز توجه است که امروز علیه این اقدام راهپیمایی در محکومیت این حرکت در سراسر ایران برپا خواهد شد. امام جمعه موقت یاسوج گفت: کشورها و امت اسلامی نباید فلسطین را فراموش کنند و سید حسن نصرالله نیز در همین موضوع گفت که اتفاقات اخیر فلسطین نشئات گرفته از فراموشی آن توسط امت اسلامی است.
سرزمین قدس نباید در اختیار کفار قرار گیرد
همچنین، امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه یکی از اماکن مقدسی که دارد کم کم در اختیار کفار قرار می‌گیرد بیت‌المقدس است، گفت: بیت‌المقدس دومین سرزمینی است که خداوند درون مسجد بنا کرد و این سرزمین مقدس محل عروج پیامبر اعظم بوده است.
حجت‌الاسلام سیدنصیرحسینی افزود: بیت المقدس سرزمینی کاملا مقدس و زمانی قبله مسلمانان بوده است و این همه ارزشمند و باشکوه بوده است.
وی با اشاره به اینکه نباید این سرزمین مقدس در اختیار کفار قرار گیرد، اظهار کرد: امروز یک فاجعه بزرگ اتفاق افتاده است که بیت‌المقدس را پایتخت رژیم صهیونیست خون‌ریز قرار دهند.
امام جمعه دهدشت عنوان کرد: اسرائیلی دشمن خونین مسلمانان و جهان اسلام است و امروز ما وظیفه داریم در مقابل این اتفاق سکوت نکنیم.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: یکی از راه‌های جلوگیری از بلاها انجام وظایفی است که خداوند برای ما قرار داده است.
وی با بیان اینکه زیربنای همه حرکت‌های انقلاب و جامعه ما کارهای فرهنگی است، تاکید کرد: با تغییر فرهنگ جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان گرفت.
امام جمعه دهدشت بیان کرد: توطئه‌های بسیاری علیه کشور ما شکل می‌گیرد که همه به برکت خون شهدا در هم شکسته می‌شوند.
حرکت ترامپ مخالف قواعد و مصوبات بین‌المللی است
بنابر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه مرکز شهرستان دنا به نزول سوره توحید اشاره کرد و گفت: این سوره وقتی بر پیامبر مکرم نازل شد که مشرکان به شرک خود می‌پرداختند و به پیامبر می‌گفتند خداوند خود را معرفی کن که این سوره بر پیامبر نازل شد.
وی ادامه داد: سوره توحید نسبت و صفت خداوند است و اوصاف خداوند در آن ذکر شده است.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا در خطبه‌های دوم نماز دشمن شکن شهر سی‌سخت، ابراز کرد: تقوا عامل احیای قلب و صفای دل و عامل نابودی شهوانیت است.
حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد به توطه اسرائیلی آمریکایی دولت ترامپ برای قدس اشاره کرد و گفت: این حرکت مخالف قواعد و مصوبات بین‌المللی است.
وی خاطرنشان کرد: قدس به عنوان ناموس انبیا است و غصب ان تعرض به همه انبیا الهی و اعلام جنگ جدید علیه اسلام و باورهای همه موحدان است.
امام جمعه شهر سی سخت با محکوم کردن این توطئه، تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست‌های پیاپی در منطقه در به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در سوریه یمن عراق امروز به این فکر افتاده که این توطه را درست کند.
وی ادامه داد: این کار نشانه عز و ناتوانی انها است و به فضل الهی با اتحاد جهان اسلام و ملت های اسلامی هرچه زودتر کار این غده سرطانی را یکسره خواهیم کرد.
امام جمعه سی سخت بیان کرد: اسراییل برای کل اسلام و بشریت خطر آفرین است و اگر موفق شود نقشه نیل تا فرات را در اجرا خواهندکرد و نقشه آنها احاطه بر کل زمین است.
حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد با بیان اینکه امروز این جرسومه فساد و فرزند نامشروع امریکا به دنبال فتنه است، گفت: امروز جهان اسلام باید این فتنه را نابود کند.
وی به برگزاری کنفرانس اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: این کنفرانس ضرورت داشت و برکت دارد و حضور 500 نخبه در این کنفرانس می‌تواند وحدت را بیشتر کند.
خطیب جمعه شهر سی سخت ادامه داد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ما خواهام صلح؛ برادری و اتحادیم و این را باید ان سران خود فروخته‌ای بدانند که امروز به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند.
حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد عنوان کرد: ایران اسلامی امروز در برابر دشمنانی مانند آمریکا و اسراییل و تروریست ایستاده و می‌ایستد‌.
وی بیان داشت: فرعون زمان همان امریکا و اسراییل است و می‌خواهند با فرقه جهان مورد هجوم و فتنه‌های خود قرار دهند‌.
امام جمعه شهر سی سخت با تقدیر از سخنان رییس جمهور محترم در این کنفرانس، گفت: امروز اسلام متحد شده است که باید قدر آن را دانست.
حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد به شهادت شهید محراب شهید دستغیب اشاره کرد و افزود: همانگونه که امام راحل فرمودند دستغیب معلم اخلاق و استادی بزرگ در این انقلاب بود.
وی افزود: شهید دستغیب فردی بزرگ انقلاب بود که در برابر فتنه‌هایی همچون بنی صدر ایستاد.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا به فرمان امام راحل برای تاسیس شورای فرهنگی انقلاب اشاره کرد و گفت: این شورا اتاق فکر انقلاب است.
توطئه جدید آمریکا در فلسطین اشغالی شکست می‌خورد
همچنین، حجت‌الاسلام سیدمحمود الهی‌نیا در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به توطئه جدید آمریکا در منطقه به خصوص فلسطین اشغالی، گفت: توطئه جدید امریکایی‌ها و اعلام انتقال پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی به قدس شریف نشان از موضع ضعف امریکا و این رژیم اشغالگر است.
وی افزود: تصمیم شیطانی ترامپ با واکنش کشورهای اسلامی، سازمان‌ها، شخصیت‌ها و سازمان ملل متحد مواجه شده است که اتحادیه اروپا، و سایر مجامع جهانی این حرکت را محکوم کردند.
امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی بی اعتنایی به نامه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا بود که نشان از اقتدار و عظمت قدرت سپاه اسلام و بصیریت این سردار عاشورایی است.
وی تاکید کرد: امروز به برکت اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران و داشتن چنین سردارانی است که حماسه‌های مختلفی عاید نظام و محور مقاومت شده است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا اظهارکرد: تشکیل شورای انقلاب فرهنگی نقطه آغازی برای یک حرکت جهش دار فرهنگی در کشور بود که نقش این شورا و تاثیرگذار بودن آن در سیاست‌های فرهنگی و علمی کشور باعث شد که مسئولان تراز اول مملکت در این شورا عضو باشند.
امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: تدوین، تصویب اصول و اهداف و سیاست‌های کلی فرهنگی کشور به همراه برنامه‌ریزی علمی از مهم‌ترین وظایف این شورا است .
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی کشور و سیاست‌گذاری لازم در جهت تبیین ارزش‌های دینی از مهم‌ترین وظایف این شورا است.
خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: متاسفانه مسئولان چندان به حوزه مسائل فرهنگی توجه نمی‌کنند و همین امر نیز باعث ترویج برخی خرده فرهنگ‌های غلط در جامعه خواهد شد.
وی به سالروز شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: آیت‌الله دستغیب یکی از دیگر از شهدای محراب است که به دست منافقی کوردل به شهادت رسید.
وی اضافه کرد: شهید دستغیب سوابق درخشانی در مبارزات با رژیم شاه داشت و در روشنگری مردم در استان فارس زبانزد عام و خاص بود.

منبع: صبح زاگرس

captcha