راه‌اندازی رشته تخصصی مدیحه‌سرایی در دانشگاه بنیاد شهید فارس/ اعزام تخصصی مبلغان به مناطق تلفیقی
کد خبر: 3670758
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
مهرابی خبر داد:

راه‌اندازی رشته تخصصی مدیحه‌سرایی در دانشگاه بنیاد شهید فارس/ اعزام تخصصی مبلغان به مناطق تلفیقی

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس از راه‌اندازی رشته تخصصی مدیحه‌سرایی در دانشگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با یادآوری ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی گفت: بركسی پوشیده نیست كه امروز استفاده از ظرفیت مجوعه‌های مردمی یكی از ضرورت‌های امروز جامعه ماست.
وی افزود: سرمایه اجتماعی به نام هیئات مذهبی كه از اراده دینی مردم برخاسته است می‌تواند با محوریت مسجد نقش موثری در اعتلای فرهنگ دینی و اصلاح ساختار جامعه داشته باشد و نگرانی امروز بسیاری از مجموعه‌های متولی امر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را برطرف كند.
مهرابی در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته این نهاد طی چند ماه گذشته پرداخت و گفت: اولین اقدام مهمی كه صورت گرفت سركشی از هیئات مذهبی سطح استان و همچنین بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف بود كه در این راستا در معاونت اجتماعی استانداری نیز چندین طرح پیرامون برون‌رفت از آسیب‌های مطرح شده جمع‌آوری شده است.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، اقدام دوم را توانمندسازی هیئات مذهبی برشمرد و گفت: با توجه به رویكرد سطحی كه در میان برنامه‌های هیئات مذهبی وجود دارد، آسیب‌هایی را متوجه این عرصه كرده است لذا با پیگیری‌های انجام شده راه‌اندازی یك رشته تخصصی مدیحه‌سرایی در دانشگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس مصوب شده است كه این كار زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام گرفته است.
وی، برپایی همایش‌های توجیهی مداحان قبل از ایام محرم و جلسات مقدماتی با دستگاه‌های نظامی، امنیتی، قضایی و صدا و سیما را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: امسال برنامه‌های عزاداری كم حاشیه و شاید بی حاشیه‌ای را در سطح استان داشتیم.
مهرابی از برگزاری 30 همایش توجیهی مبلغان تحت عنوان طلایه داران تبلیغ خبر داد و گفت: همچنین در سال جاری 3 هزار مبلغ و مبلغه در سطح استان اعزام شده است ضمن اینكه اعزام‌های ما به مناطق تلفیقی و تركیبی استان (مناطق سنی‌نشین) به صورت تخصصی بوده است تا مشكلات امنیتی و فرهنگی ایجاد نشود.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، اعزام مبلغان دینی به مدارس تیزهوشان را نیز از جمله اعزام‌های تخصصی این اداره‌كل برشمرد و گفت: همچنین اقلام تبلیغی میان 186 روحانی مستقر استان فارس توزیع شده است.
وی با بیان اینكه برنامه‌های قرآنی هیئات مذهبی در سطح استان افزایش یافته است، از اقدام فرهنگی ـ قرآنی استاندار فارس در سركشی بدون هیچ تشریفاتی از یكی قرآنیان این استان قدردانی و بر لزوم تداوم چنین حركت‌هایی تأكید كرد.

captcha