ثبت نام داوطبان آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز شد
کد خبر: 3670759
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

ثبت نام داوطبان آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از امروز(۱۸آذر) در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، مجتب ینورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز 18 اذر با بیان اینکه مرحله ثبت‌نام شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به‌صورت اینترنتی تا بیستم دی‌ماه ادامه دارد گفت: متقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند از طریق سایت www.quranedu.ir ثبت نام کنند.
وی، لزوم استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز در مراحل مختلف ثبت‌نام، آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها تا صدور گواهی و مدارک معادل این آزمون را از ویژگی‌های این دوره ازمسابقات عنوان کرد و افزود: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه‌های مختلف همچون «مؤسسات قرآنی»، «مراکز قرآنی»، «بقاع متبرکه» و «دانش‌آموزان» و «مخاطبان آزاد» در هر رده سنی برگزار می‌شود.
نورمحمدی اظهار کرد: این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش ‌و پرورش به‌صورت مشترک اسفندماه برگزار خواهد شد.
مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: این آزمون همزمان در رشته‌های «حفظ قرآن کریم» با ۱۵ زیرشاخه، «ترجمه و مفاهیم» با ۳ زیرشاخه، «معارف اهل‌بیت (علیه السلام)» با چهار زیرشاخه و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.
به گفته نورمحمدی شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

منبع: خبرگزاری شبستان

captcha